Forum Klubu ROVERki.pl :: [620Ti] Szczere opinie i rady na temat 620Ti
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620Ti] Szczere opinie i rady na temat 620Ti
Autor Wiadomość
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 10, 2012 21:53   [620Ti] Szczere opinie i rady na temat 620Ti

Witam. Powoli zbiera mi się budżet na samochód i trzeba patrzeć za czymś nowym. Najgorsze jest to, że już przywykłem do R600 i myślę nad Ti bo wszystkie tematy które mi nie pasują w R600 już mam patenty jak doposażyć i przerobić i teraz jest pytanie:
Czy opłaca się zmieniać na Si na Ti?
Po za tym, że oczywiście jest różnica mocy bo 200 to nie 131 a i charakterystyka jest inna ale jak tak naprawdę to jest z tymi autami? Psują się? Czy kupno auta no już leciwego z turbiną nie wpakuje mnie po nie długim czasie na regeneracje turbo. Co może mnie zaskoczyć negatywnie i pozytywnie względem Si w wersji Turbo. Bo tak naprawdę szukałem i nie znalazłem, konkretnego tematu o awaryjności Ti i użytku codziennego tzn. kosztów i problemów z nimi. No i tak przy okazji: Słyszałem, że Ti w razie co podobno wytrzymują 280kM. Prawda to czy można włożyć to między baśnie i śmiać się z tego przy piwku?
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 10, 2012 21:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 10, 2012 22:22   

R600ti są tak samo bezawaryjne jak Si. Kwestia kupna auta w dobrym stanie. Turbina nie jest obciążona, bo ma ciśnienie ztcp 0,7bar, a głupi diesel ma 1,3-1,5 więc o żywotność nie ma się co martwić. Ale znaleźć takie auto, to szukanie igły w stogu siana, niestety...
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 10, 2012 22:33   

Na allegro znalazłem z 4/5 sztuk Ti. Są momenty, że w ogóle Ti nie ma a są momenty, że jest wysyp jak teraz. Jest nawet jeden za 3.5tys ;]
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 09:52   

Jak kupisz Ti za 3,5 tysiaca, to przygotuj sie że dwa razy tylew niego włoysz żeby go doprowadzić do serii, albo i więcej
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 11:21   

Nie no to był przykład, że jest na allegro i taki. Bo normalne Ti trzeba dać od 6. Ale dalej nie wypowiedział się nikt to ma lub miał Ti i może się w pełni wypowiedzieć.

A no i jak jest ze zdychającymi konikami?? No bo na YT widzę, że zdrowe Si rozpędza się tyle co Ti. To wina przełożenia czy co? Bo kilka filmików gdzie 200 konne Ti 220 - 230 i klin.
Nie żebym miał katować to auto no ale na 200kM powinno chyba jechać jakoś wyraźnie lepiej niż Si nie tylko do 100km/h ale powyzej 100 też.
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 17:21   

Mayson napisał/a:
R600ti są tak samo bezawaryjne jak Si.
No nie bardzo.
W starych rankingach Dekry Ti były bardzo w tyle za i/si. I było to kilkanaście pozycji.

Pamiętam jak swojego kupiłem i szukałem informacji o nim.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 17:25   

No właśnie boje się głównie o ten silnik bo reszta to te same auta tylko chodzi o napęd. Aby się nie okazało, że przy wyprzedzaniu wyjdzie mi jakaś częsta wada silnika i mi zdechnie a bede na czołówce. Bo sprint do rowu to też mi się nie podoba
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
marthinez 



Pomógł: 84 razy
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 932
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 18:29   

tomii620si napisał/a:
Aby się nie okazało, że przy wyprzedzaniu wyjdzie mi jakaś częsta wada silnika i mi zdechnie a bede na czołówce. Bo sprint do rowu to też mi się nie podoba
Ale to już chyba zależy od tego w jakim stanie jest auto niezależnie od marki, silnika itp.

Ti jest bardziej awaryjne od Hondy (mało które nie jest :) ), ale to bardzo dobry wozik i na pewno daje dużo radochy z jazdy. :wink:
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 18:36   

tomii620si napisał/a:
Aby się nie okazało, że przy wyprzedzaniu wyjdzie mi jakaś częsta wada silnika i mi zdechnie a będę na czołówce. Bo sprint do rowu to też mi się nie podoba
No nie przeszadzaj :mrgreen: To jest normalny samochód, ZTCP to ten silnik jest w miare bezawaryjny, lubi się z niego sączyć olej tu i ówdzie. Poszukaj na forum info o silniku serii T, temat jest dosyć dobrze wyczerpany.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 18:47   

slax, no niestety kumpel tak miał w borze 1.8T ojca. Full seria do bólu. bez blow off'a i innych udogodnień. No i podczas wyprzedzania rozsadziło mu coś tam i skończyło sie na tym ze stanął na poboczu ale jakbym wyprzedzał z rozpędu a nagle coś nie tak to nie chciałbym być w takiej sytuacji ;] .
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 20:49   

Ti to samochód dla pasjonaty, który nie boi się przy nim grzebać. Dostępność części całkiem niezła ale są rzeczy które lubią napsuć nerwów i nadwyrężyć budżet (np rura górna chłodnicy, rurki od klimy, wydech). Wiele części pasuje od diesla i o dziwo od silników serii K (popychacze zaworów, niektóre czujniki, świece...)

Mechanicznie cała konstrukcja wbrew pozorom prostsza w stosunku do Si (mówimy o silniku i skrzyni biegów) i łatwa w serwisowaniu. Ten sam silnik w wersji wolnossącej występował w R420si i LR discovery.

Co do osiągów i frajdy z jazdy to powiedzmy sobie tak, bez modów do całkiem niezły kompromis pomiędzy wygoda, osiągami i ekonomią. Każde modyfikacje podnoszące moc pociągną za sobą obniżenie ekonomi. gdy podniesiesz moc trzeba coś zrobić z przyczepnością (zawieszenie) i tu tracisz na komforcie. Moc (zdrowej sztuki) można podnieść "domowymi" sposobami o około 10% (filtr, ciśnienie doładowania, katalizator...). By osiągnąć więcej to już jakaś świnia by się przydała i strojenie (to już rewiry kolegi dobryziom)


Wyrwać zdrową sztukę będzie ciężko. doprowadzanie do stanu pochłania sporo kasy i czasu (na szukanie części). Usterki jakieś poważne uniemożliwiające jazdę mogą się przytrafić z racji wieku i to prawie na pewno będą sprawy około silnikowe (mi zdarzyło się raz - pompa wspomagania - ale dało się jechać).
Po zakupie chciałem z swojej Ti zrobić prawie fabrykę ale niestety ... nie udało mi się głównie z powodów finansowych chodź uważam że i tak sporo wpakowałem ale to trochę studnia bez dna - głównie za sprawą części (oryginalne albo zaporowo drogie albo nieosiągalne, zamienniki nie zawsze dają rade)
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 20:59   

Marrkus, Dlatego właśnie cały czas czekałem aż wypowie mi się tutaj właściciel poturbowanego rover'ka. I potwierdził moje obawy, że nie będę miał komfortu psychicznego podczas jazdy. I chyba sobie odpuszczę bo jak mam faktycznie jechać i bać się, że coś mi padnie to nie jest to. Wiem, że każde auto to może spotkać ale niestety auta z turbo są narażone specjalnie na usterki. :cry: ... No i teraz trzeba się zastanowić. A może jakiegoś starego merca CE albo SEC'a .
Nie wiem. Syf w bani.
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 22:26   

tomii620si napisał/a:
A może jakiegoś starego merca CE albo SEC'a .

To przygotuj się na przedział cenowy 15-25kzł dla dobrego CE i 20-50kzł dla dobrego SEC ;) Żeby CE dobrze jechał to musi być minimum poj. 3,2 i 5,0 dla SEC.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sro Kwi 11, 2012 22:45   

Wiem. Droga zabawa no ale Sec kosztuje. Ale to już byłoby auto na długie długie lata i do remontu i pielęgnacji
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 15:11   

bez przesady ja w swoim R220 turbo nie miałem jeszcze sytuacji żebym się bał ze nie dojadę albo ze coś padnie... sytuacja że wyprzedzam i nagle coś strzeli w silniku i uniemożliwi dalsza jazdę raczej miedzy bajki... tłok raczej mało prawdopodobne silnik niewysilony, panewka hmm ale to z winy kierowcy jak nie kontroluje oleju... ewentualnie skrzynia ale to tez by wcześniej sygnalizowała :) Fakt nie jest to samochód bezobsługowy trzeba się trochę znać trochę pogrzebać, poszukać cześć czasem coś dorobić przerobić ale to są uroki nietypowych starszych samochodów co nie kupisz będziesz się zmagał z podobnymi sytuacjami :) ale wydaje mi się ze warto bo samochód nie dość ze bogato wyposażony to i osiągi przyzwoite :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 15:20   

dobryziom, Marrkus - powiedzcie mi jeszcze jak jest z utratą mocy waszych samochodów ?? Bo niestety jak ogladam filmiki na YT z np. 2007r czyli najmłodsza wersja ma 8 lat i to auto jedzie jakby nie miało mocy? Nie macie efektu utraty mocy lub faktycznie wiecie może, że zamiast uciec 5kM uciekło 15 lub więcej na tyle, że łapie go zamulenie. Bo boje się, że wceluje z kasą w Ti a się okaże to najgorszy mój pomysł bo zaraz się zacznie coś sypać a moc która miała mi dawać radość uciekła gdzieś 5 lat temu na zakręci
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 16:09   

Ti przy swoich 200KM jest niemal rakietą wobec 130KM w Si jeśli tyle jeszcze ich zostało... pod warunkiem że w Ti jest sprawny wydech i dolot i sprężarka trzyma ciśnienie starty max 10-15km i to nie jest dużo bo niektóre obecne samochody wyjeżdżają z fabryki mają o tyle mniej niż piszą w katalogach...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 16:11   

No właśnie turbo chce dlatego po jakąś stratę mocy mogę poddymać sprężarką ale właśnie, żeby nie było, że nadymam 1.0 i dopiero będzie te 200kM.
A ty coś grzebałeś w celu podniesienia mocy czy na serii jeździsz?
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 16:19   

zależnie w jakiej kondycji będzie silnik i osprzęt taka będzie moc nikt Ci tego nie zagwarantuje... to nie jest 5L silnik z SEC'a gdzie spadków mocy praktycznie nie ma nawet i po 30 latach a nawet zdarza się ze jest więcej niż w katalogu bo kiedyś tak robili :) U mnie jest sporo mocy górką ale to wiąże się już z modami tak jak kolega pisał które zmniejszą komfort nawet w tak wygodnym 620 Ti :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Czw Kwi 12, 2012 16:34   

Najbardziej ze wszystkich modów tak naprawdę boli zmiana jakby nie było luksusowego zawieszenia na np. sportowe sprężyny -40mm ale z tego co kiedyś gadałem z chłopakami z forum to spadek komfortu nie jest aż taki duży względem poprawy jakości prowadzenia. Ile na przykład bez okucia można nadmuchać mu w gary? Rozumiem, że wiąże się to z zrobieniem dolotu i przelotu i innych niezbędnych pierdół ale wszyscy z czasem. Ogólnie czy ten silnik jest bardzo wytrzymały czy lepiej nic przy nim względnie nie robić i tylko takie delikatne przeróbki? Ogólnie jest ten projekt na tak czy jest to auto które względnie będzie ciężko znaleźć i lepiej się w to nie pakować i znaleźć coś innego typu Legend do 96'? W aucie lubię grzebać ale no nie wiem jak podejść do auta z turbiną. dobryziom weź mnie tutaj ustaw do pionu i powiedź co i jak ;]
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [620ti] Wycena rozbitego 620ti 1996r.
Phillippe Chcę kupić ROVERka 13 Wto Lis 19, 2013 15:43
customgarage
Brak nowych postów Rover 620Ti prosze o opinie
Markzo Chcę kupić ROVERka 97 Sro Kwi 13, 2011 20:09
Marshall7
Brak nowych postów [620Ti] chcę kupic proszę o opinie
piatus Chcę kupić ROVERka 3 Sob Lip 09, 2016 11:24
slax
Brak nowych postów Rover 620ti czy BMW e34 v8
tomii620si Chcę kupić ROVERka 48 Pon Cze 08, 2015 21:59
tomii620si
Brak nowych postów Rover 620ti Doradźcie
Rados16 Chcę kupić ROVERka 0 Nie Wrz 18, 2016 09:46
Rados16



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink