Forum Klubu ROVERki.pl :: [K-seria] Głowica - czy ma być płaska czy z rowkami ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[K-seria] Głowica - czy ma być płaska czy z rowkami ?
Autor Wiadomość
Andrew01 



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Cze 27, 2012 23:46   [K-seria] Głowica - czy ma być płaska czy z rowkami ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam :)
Składam silnik i mam pytanie o to którą głowicę do którego bloku można użyć. Od razu mówię, że przekopałem absolutnie cały internet polski i angielski i nie znalazłem odpowiedzi na moje wątpliwości :) .

Otóż mam jedną głowicę z silnika serii K 1,4 16V, zdjętą z takiego bloku:
blok 1.4, zamknięty, suche tuleje

Oraz głowicę z K serii 1.6 16V, zdjętą z takiego bloku:
blok 1.6, otwarty, tuleje mokre

Wszyscy wszędzie powtarzają że wszystkie głowice K serii są takie same. Nie mam niestety zdjęć, ale i bez nich powinniście wiedzieć o co zaraz zapytam :) . Otóż, ta głowica 1,6 jest od spodu całkowicie płaska (pomijając oczywiście komorę spalania i kanały wodne i olejowe :) ) i wygląda jak wszystkie głowice które znalazłem np. na allegro.
Jednakże, ta z silnika 1.4 do okoła każdej komory spalania ma wycięty/wyfrezowany taki "pierścień/ rowek", na głębokość może 0,5 mm może 1 mm. Nie jest to raczej uszkodzenie, ani odgnieciona uszczelka - każdy pierścień jest dokładnie tak samo równo nacięty.

Teraz pytanie: Chcę założyć tą głowicę z 1,4 do dołu z 1,6. Czy mam założyć tak jak jest (po zwykłym planowaniu), czy mam planować aż tyle żeby usunąć te pierścienie (chyba to by było zbyt dużo). I czemu w ogóle ta moja głowica ma te "pierścienie -rowki" ?
Czy może głowica z rowkami to sytuacja poprawna, a te całkiem płaskie są nadmiernie splanowane ?

Proszę o szybką pomoc bo oddałem głowicę do pełnej obróbki, a potem zorientowałem się że coś jest chyba nie tak :) . I jeżeli okaże się że nie mogę jej użyć w silniku 1,6 to muszę szybko szukać innej... :roll:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 27, 2012 23:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1749
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 07:50   

te rowki sa tam gdzie jest pierscien uszczelniajacy uszczelki pod glowica? jesli tak i jest tak jak mowisz czyli ok 0.5 mm glebokosci to glowica jest do wywalenia
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 28, 2012 12:30   

Andrew01, ten silnik 1.4 to z jakiego modelu jest ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Andrew01 



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Cze 28, 2012 20:48   

Dzięki flapjck1 za szybką reakcję :) . Sytuacja już opanowana :) . Ale ze mnie tępak ! Ale sprawdziło się powiedzenie, że głupi ma zawsze szczęście :lol:

Otóż jednak oddałem do obróbki tą drugą głowicę bez żadnych rowków (a myślałem że poszła ta "dziwna"). Ale podjechałem dzisiaj do zakładu i wszystko okazało się ok.

leszczu - głowica z 1.4 z silnika z poloneza (ten silnik z "zamkniętym" blokiem). I ona okazała się być w dobrym stanie :) .

Natomiast ta z 1.6 z rovera 416 jest dosyć zmasakrowana jednak:






Głębokość rowków wynosi od około 0,4 mm do około 0,65 mm, a więc tak jak flapjck1 piszesz pójdzie na śmietnik. Albo lepiej do pocięcia, żeby było wiadomo gdzie ile można kanały podebrać :)
W ogóle jakoś w pierwszym momencie nie pomyślałem że ona jest po prostu uszkodzona. A to za sprawą tego, że na jednym ze znanych polskich forum o tematyce streetracingowej ;) wyczytałem czyjąś teorię, że ta głowica powinna mieć takie rowki żeby tuleje, które nie są równo z blokiem się w nich "chowały". Nawet ktoś tam sugerował, że jeśli nie ma takich rowków to powinno się je wyfrezować :lol: . Zupełnie się nad tym nie zastanawiałem, ale jak chwilę pomyślałem to wydało mi się to podejrzane :) . A teraz już wiem że to kompletna bzdura :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Seria k] Głowica serii K vs głowica VVC
damianz11 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Nie Lut 14, 2010 14:59
secio
Brak nowych postów [seria K 416 98r] uszczelka pod głowicą
rover416 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Pon Mar 31, 2008 22:07
sTERYD
Brak nowych postów [seria K] Alternatywny sposób wymiany uszczelki pod głowicą
PTE Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 4 Czw Sie 07, 2008 07:37
oprawca_1978
Brak nowych postów [Seria K] Jak się ustrzec HGF?
Podsumowanie.
Ukasz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sro Cze 11, 2008 08:09
Brt
Brak nowych postów [seria T] klimatyzacja
krawy1 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Sie 26, 2007 09:46
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink