Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214 16v] silnik 1.6 16v PROBLEM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 214 16v] silnik 1.6 16v PROBLEM
Autor Wiadomość
rexsio11 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 16



Wysłany: Nie Cze 24, 2012 02:02   

mniej pracy mamz wyłożeniem całego silnika. z braku odpowiednich kluczy nie mam zamiaru znowu męczyć sie z wyłożeniem skrzyni , podmianą i składaniem. szczerze mówiąc wykonuje podobne czynności a składanie idzie szybciej.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 24, 2012 02:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10947
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 24, 2012 07:24   

to już jak wolisz :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4439
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Cze 24, 2012 09:10   

Możesz na allegro poszukać koła z R200 okrągłego i kanciaka i porównać sobie.
 
 
 
rexsio11 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 16



Wysłany: Sob Cze 30, 2012 18:21   

z braku kanału i odpowiednich narzędzi to prędzej wyżu-ce silnik niż tylko skrzynie.

koło zamachowe jest inne niż w tamtym silniku wiec czeka mnie ciężka robota, jak sinik odpali to dam znać. życzcie mi powodzenia.

[ Dodano: Sob Cze 30, 2012 18:21 ]
Witam ponownie. Jednak to koło zamachowe miało winę, auto pięknie jeździ i te parę koni więcej idzie odczuć ( samochód jest bardziej agresywny) lecz podczas jazdy po przełączeniu na benzynę roverek się muli, brak mu mocy będę musiał jechać na przeprogramowanie kompa.

koledzy dzięki za pomoc, bez was mój roverek stał by jeszcze długiiiiiiiiiiiiii czas ponieważ ja bym do tego nie doszedł tak prędko.
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam wszystkich roverzystów :ok: .
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Cze 30, 2012 18:47   

rexsio11 napisał/a:
Jednak to koło zamachowe miało winę,


no i super że się udało

rexsio11 napisał/a:
lecz podczas jazdy po przełączeniu na benzynę roverek się muli, brak mu mocy będę musiał jechać na przeprogramowanie kompa.


a może to wtryski? nie wiem ale mogą się różnić, są osoby które wsadziły do kompa z 1.4 silnik 1.8 i działało, skoro na gazie jest ok to może oznaczać że wtryski są za małe bo kompa dalej masz tego samego
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 10:24   

Wtryski w 1.4 i 1.8 są tej samej wydajności. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 18:15   

leszczu napisał/a:
Wtryski w 1.4 i 1.8 są tej samej wydajności. :wink:

wtryski 1,4 1,8 są innej wydajności!
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 19:45   

Cytat:
wtryski 1,4 1,8 są innej wydajności!


też mi się tak wydaje ale nie sprawdziłem tego więc za pewnik nie podaję ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4439
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 01, 2012 19:55   

Podaj nr. z wtrysków 1.8 to powiem ile mają.
 
 
 
rexsio11 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 16



Wysłany: Nie Lip 01, 2012 23:02   

Wątpię że to wtryski choć sam nie jestem pewien do końca. Założyłem te od silnika 1.6 ponieważ tamte potrzebowały większego ciśnienia a w tych wystarczy tylko paliwo i ładnie wtryskują. lecz po zgaszeniu i odczekaniu chwile na benzynę pali dobrze a jak przełączę na gaz i tak pojeżdżę następnie przełączę na benzynę to znowu się muli

[ Dodano: Nie Lip 01, 2012 23:02 ]
sprawdzę jeszcze jak reaguje na zimnym silniku
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pon Lip 02, 2012 00:20   

Co to znaczy że tamte potrzebowały większego ciśnienia, a w tych wystarczy tylko paliwo? Ciśnienie w układzie jest takie samo.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 15:46   

polofix napisał/a:
leszczu napisał/a:
Wtryski w 1.4 i 1.8 są tej samej wydajności. :wink:

wtryski 1,4 1,8 są innej wydajności!

Mylisz się polofix. :wink: Wtryski w 1.4 16v, 1.6, 1.8 i 1.8VVC, są tej samej wydajności, gdzieś ok. 210 cc/min
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001367
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4439
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 16:04   

1.4 16V ma w 100% wydajność 198.1 cc/min
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 16:41   

ADI-mistrzu napisał/a:
1.4 16V ma w 100% wydajność 198.1 cc/min

ADI-mistrzu, każda strona internetowa inaczej podaje. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4439
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 16:56   

Z katalogu bosh'a to brałem :wink:
Ale fakt faktem, wartość wtryskiwaczy z tego co pamiętam może pływać +/-10cc/min
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 19:27   

ADI-mistrzu napisał/a:
Z katalogu bosh'a to brałem :wink:
Ale fakt faktem, wartość wtryskiwaczy z tego co pamiętam może pływać +/-10cc/min

np w silnikach 1,4 są beżowego koloru, w 1,6 są niebieskie/błękitne. w 1,8 nie wiem, być może te co w 1,6. w polonezie po swapie z 1,4 na 1,6 miałem ten sam problem co kolega. pomogła wymiana wtryskiwaczy na te od 1,6. sprawa załatwiona od ręki.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lip 02, 2012 19:41   

polofix napisał/a:
np w silnikach 1,4 są beżowego koloru, w 1,6 są niebieskie/błękitne. w 1,8 nie wiem

Wszystkie są tego samego koloru, czyli beżowego. Niebieskie są w 1.1, 1.4 8V i w Poldku 1.4. :wink:

[ Dodano: Pon Lip 02, 2012 19:41 ]
rexsio11, powiedz z którego roku jest ten twój 1.6 ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rexsio11 



Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 16



Wysłany: Pon Lip 09, 2012 22:12   

silnik 1.6 jest z 1998 bądź 1999.nie wiem co jest miedzy starymi wtryskami a tymi co mam wiem jedno na tych lepiej działa ponieważ stary silnik miał problem jeździć na tamtych wtryskach.

ok. ale co mnie martwi !

po dokładnych sprawdzeniach stwierdzam iż:
silnik gdy jest zimny działa wyśmienicie i na gazie i na benzynie, bardzo szybko wchodzi w obroty i bardzo ładnie się nim jedzie. po rozgrzaniu do dość wysokiej temp. roverek traci moc na gazie a na benzynie szarpie i ledwo jedzie.

ostatnio wjechałem znowu w większą kałuże ok 20-30 cm głębokości (zdarzyło mi się to już na tamtym silniku.) auto od-razu zgasło i oczywiście miałem problem z odpaleniem ( przedtem musieli mnie wyciągać traktorem a z auta wylałem ok 3 wiader wody.) po odpaleniu mogłem jechać tylko na biegu 1 i to w obrotach ok 3-4 tysięcy, na mniejszych od-razu gasnął.

więc wtryski są porządku a problem znajduje się całkiem w innym miejscy.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4439
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Lip 09, 2012 22:59   

Cewka.
Najlepiej zmienić na butelkową i zamontować na ściance grodziowej gdzieś wyżej aby woda się nie dostawała.
 
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Lip 10, 2012 07:24   

rexsio11 napisał/a:

silnik gdy jest zimny działa wyśmienicie i na gazie i na benzynie, bardzo szybko wchodzi w obroty i bardzo ładnie się nim jedzie. po rozgrzaniu do dość wysokiej temp. roverek traci moc na gazie a na benzynie szarpie i ledwo jedzie.


Ja bym sprawdził czujnik położenia wału.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] rover 218sd 1.9d silnik d9b
qba8819 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
0 Czw Mar 06, 2014 21:45
qba8819
Brak nowych postów [Rover 218TDi] jaki silnik?
Jordan87 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
2 Sob Kwi 28, 2007 23:37
Gość
Brak nowych postów [Rover 400 Tourer 1,6 1997]silnik wycieraczki tylnej
as35 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
6 Czw Paź 01, 2009 08:35
as35
Brak nowych postów [R216 coupe] Jaką moc ma silnik 1600 16V (silnik Rovera)?
dante27 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
20 Sro Sty 16, 2008 22:33
piter34
Brak nowych postów [Rover 416 GSi '92] problem z paliwem.
Wojtek88 Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer
3 Sro Lip 15, 2009 15:52
merlin11228



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink