Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45-1.8 ] Brak reakcji na 4 cylindrze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45-1.8 ] Brak reakcji na 4 cylindrze
Autor Wiadomość
Dembon 



Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 2



Wysłany: Pon Lis 04, 2013 15:08   [R45-1.8 ] Brak reakcji na 4 cylindrze
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Witam
Panowie ratujcie brak mi już pomysłów
Otóż moja sprawa wygląda tak:
Była naprawiana głowica bo na 2 cylindrze ciśnienie było rzędu 5 barów ponieważ były podgięte zawory...po naprawie złożyłem rozrząd ustawiłem i auto zaczęło kuleć na 4 cylinder identyczne objawy jak na 2 cylindrze przed naprawą tylko że teraz ciśnienie na tym cylindrze jest 14 barów a na pozostałych po 16 barów.
Rozrząd ustawiony na znaki cewki sprawdzone iskra jest (świece nowe,przewody również)po prostu brak mi już pomysłów...Jaka jest dopuszczalna różnica ciśnienia na garach,
Błędy jakie wywala to wypadanie zapłonu cylinder 4

czy czujnik wałka rozrządu ma jakiś wpływ-nie ma reakcji po odpięciu czujnika w trakcie pracy silnika

Ratujcie
Z góry dziękuję za pomoc
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lis 04, 2013 15:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pepesza 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21



Wysłany: Pon Lis 04, 2013 17:52   

Uhm wypadnie zaplonu wynika z braku iskry. Zazwyczaj jak pada cewka badz swieca jest uszkodzona. Spróbuj zamienic cewki miejscami i sprawdz czy bedzie zaplon wypadał na innym cylindrze.

Po odpięciu czujnika polozenia wałka auto z reguły bardzo nierówno pracuje, ale gdyby czujnik byl uszkodzony to wywał by jego błąd.
 
 
sasza 



Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 15
Skąd: Turek



Wysłany: Wto Lis 05, 2013 06:59   

Sprawdz tez czy paliwo dochodzi. Czy świeca jest mokra po wykreceniu bo byc moze wtryskiwacz padł i nie podaje paliwa.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 05, 2013 11:13   

Nowy silnika ma 14 bar, a ty piszesz o 16 przy używanym już silniku.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 05, 2013 16:25   

leszczu, jak jest szczelny i ma planowaną głowicę to może tyle wyskoczyć.
Ale to też zazwyczaj gdy olej jest na ściankach i silnik jest w miarę ciepły.
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Lis 05, 2013 16:41   

leszczu napisał/a:
Nowy silnika ma 14 bar, a ty piszesz o 16 przy używanym już silniku.


Nie raz i nie dwa badałem kompresję w K16 i egzemplarze mające po 15 mi się zdarzały.

Kolego zamień wtryskiwacze między cylindrami i napisz o efektach.
 
 
 
Dembon 



Dołączył: 04 Lis 2013
Posty: 2



Wysłany: Sro Lis 06, 2013 07:36   

Pomiar na zimnym pokazuje na 3 pierwszych cylindrach od rozrządu po 14,5 na ostatnim 13 a pomiar na ciepłym pierwsze 3 od rozrządu po 16 na czwartym 14
\Głowica była planowana gniazda zaworów jak i same zawory szlifowane być moze dlatego takie duże ciśnienie.
Cewka dokupiona druga i efekt ten sam
iskra na świecy jest -sprawdzone ale po wykręceniu świecy jest mokra może byc nie w tym momencie?

Jaka powinna być wartość opory na czujniku położenia wałków rozrządu?
Co steruje wyprzedzeniem lub opóźnieniem konta zapłonu?

Pokusiłem się kolejny raz o zdjęcie głowicy i sprawdzenie jej dzisiaj to składam i dam znać wieczorem czy coś się zmieniło...
Wiem jedno że zawory na 4 cylindrze są proste więc nie doszło do kolizji z resztą w tym modelu nie da się źle ustawić rozrządu jeżeli wszystkie koła są na znakach...
Jak się okaże że po złożeniu jest tak samo to ja się chyba zastrzelę :)
 
 
 
nawal 



Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 20
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lis 07, 2013 22:45   

Ja z błędem "wypadanie zapłonu" walczyłem chyba z tydzień, zmieniałem cewki, świece itp., w końcu okazało się, że mam popękane sprężyny zaworowe. Do dziś się dziwie, że ten silnik w ogóle pracował bo popękanych było chyba ponad połowę (no i dlaczego popękały). Po wymianie wszystkich na nowe cyka już prawie rok :)
 
 
dawidek126 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Sob Lis 09, 2013 13:24   

cewki masz dwie , po jednej na parę cylindrów. jeżeli cewka padnie to niema iskry na dwóch cylindrach. jeżeli brakuje ci tylko 1 cylindra to zamien świece miejscami i zobacz czy przestanie działac inny cylinder. Ja miałem taka cytuacje że swieca była nowa i nie było iskry . jak świece wyciągałem i przykładałem do masy to iskra była okazało sie że ma przebicie a po wkręceniu w głowice iskra szła prosto na masę a nie przez elektrodą. więc zamień świece, czujnik położenia walka jak odłączysz to po prostu zmieni się funkcja wtryskiwania paliwa ale silnik bedzie pracował poprawnie dzieki sygnałowi z czujnika położenia wału korbowego, Przy prubie uruchomienia bedziesz musiał trochę dłużej pobawić sie rozrusznikiem ale silnik zostanie uruchomiony . Reasumując: zamień swiece miejscami i zobacz bo w okolicy 4 cyl jest kanał wodny może tam jest problem , zwróc uwage przy montażu kolektora ssącego czy uszczelka jest prawidłowo ułozona

[ Dodano: Sob Lis 09, 2013 13:24 ]
a i jeszcze jedno jezeli pomimo zamiany świec , błąd nie przeskoczy to wyjmij listwę z wtryskami i wlącz zapłon. obsrewuj czy może na 4 cyl zawór wtryskiwacza nie jest otwarty i czy paliwo się nie wylewa, jeżeli jest ok to trzymaj listwę a druga osoba niech prubuje uruchomic a ty obserwuj jak rozpylanie jest paliwo

powodzenia daj znac co i jak:)
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Brak ciśnienia w 4 cylindrze !!!POMOCY!!!
Chudy197 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Sie 02, 2009 17:13
staf
Brak nowych postów [R400] Brak reakcji na gaz
centurion Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lis 29, 2013 13:11
centurion
Brak nowych postów [R400SDi] Duszenie, brak reakcji na gaz
wiesio_szol Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Sty 25, 2010 19:49
przemek199
Brak nowych postów [R416 Si] Brak reakcji na odpalanie.
yeloneck Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 37 Pon Maj 06, 2013 20:37
marcin8004
Brak nowych postów [R45 iDT] brak reakcji na pedał gazu
ROVER45IL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Gru 26, 2009 18:54
marcinZG



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink