Forum Klubu ROVERki.pl :: zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
Autor Wiadomość
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 21, 2014 18:37   

pulkownik napisał/a:
Komp to wiadoma rzecz natomiast immo jest już wycięty

Immo masz wyciete ze swego kompa. Kupując komp który pasi z 1.8 będzie miał immo.
Skrzynie można swoja zostawić. Przekładkarz kolo zamachowe razem ze sprzęgłem i gra muzyka, tylko ile taka skrzynia pożyje jak ona ledwo wytrzymuje silniki 1.4.
Druga sprawa. Już do motorów 1.6 montowali inne poduchy bardziej odporne na wstrząsy.
Jak to 1.8 będzie sprawowało się na poduchach od 1.4 tego nie wiem.
Aha i jeszcze jedno. Wiązka silnika jest taka sama.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
Ostatnio zmieniony przez leszczu Wto Sty 21, 2014 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 21, 2014 18:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sty 21, 2014 18:45   

Gdyby to był R25 z komputerem MEMS3 to wystarczyłby Remap przy użyciu Galletto.
W R200 tego nie zrobisz komputer trzeba wymienić i tak jak napisał leszczu
immo musisz wyciąć w nowym komputerze.
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 21, 2014 19:25   

Ja kupiłem auto po swapie z 1.4 na 1.8
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 21, 2014 21:15   

maniu48, z tego co wiem to tam nie był tego typu swap a przełożenie z jednej budy do drugiej całości, łączenie z wiązką wnętrza

[ Dodano: Wto Sty 21, 2014 21:15 ]
info na temat mojej przekładki z 1.4 na 1.8 http://forum.roverki.eu/v...hlight=swap+vvc
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
pulkownik 



Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 8



Wysłany: Sro Sty 22, 2014 17:14   

Fabrycznie były inne skrzynie.
Ja zastanawiam się czy całości z Land Rovera nie przełożyć razem ze skrzynią, mocowania wyglądają podobnie, co do półosi to musze się jeszcze zorientować.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Sty 22, 2014 18:44   

pulkownik, a we freelku nie ma czasem napędu na 4?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Sty 23, 2014 07:58   

Freelandery są w wersji 4x4, ale zwykłe też są.
Podejrzewam jednak, że skrzynia jets ta sama tylko z zaślepionym wałem.
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 20:43   

Oj fredki były chyba tylko 4x4. Do skrzyni PG1 domontowana była przekładnia kątowa IRD ale da się ją zdemontować. Nie wiem tylko czy po zdemontowaniu przekładni da się tam zamontować standardowy uszczelniacz półosi. Myślę że łatwiej było by poszukać skrzyni od np R45 1.8 i ją zamontować. Przełożenia w fredku też bardziej dostosowane do SUV-a niż zwykłej osobówki
 
 
pulkownik 



Dołączył: 28 Sie 2013
Posty: 8



Wysłany: Wto Sty 28, 2014 18:15   

Freelandery też były na sam przód pędzone (chyba że te dwa co widziałem to były jakieś nietypy).

Wielkie dzięki za info wszystkim.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 28, 2014 23:32   

z wyjętymi wałami pewnie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sty 29, 2014 09:13   

Freel fabrycznie nie powstał ani jeden bez napędu 4x4. Wszystkie mają napęd tak skonstruowany że około 80% mocy na przednie i 20% na tył jak się ślizgnie to spina 50%/50%.
Skrzynia nie pasuje do Rovera bo napęd na koła wychodzi ze skrzyni kątowej IRD a nie ze skrzyni biegów. Pasuje skrzynia z rover 1.8 bez problemu. Aha poza tym przełożenia w skrzyni Freela średnio się nadają do osobówki.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Sty 29, 2014 12:06   

Jakies pół roku temu szukałem Freelandera dla ojca i ponad połowa na allegro nie miała 4x4.
Czyli wszystkie miały wypięty wał? To aż tak sie ten tylny napęd pi****oli, że każdy wał odpina?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 29, 2014 14:57   

dojechane złomy tak mają, jest tak jak pisze Sknerko, freele zawsze były 4x4, jak kazdy LR i RR.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
scorpion 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: kolbuszowa



Wysłany: Sro Sty 29, 2014 21:37   

wyciagaja wały napedowe bo tam tłumiki drgan sie rozpadaja i podporu a to troche kosztuje :/
_________________
ekipa.rzeszow.pl
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Sro Sty 29, 2014 22:24   

Skrzynia będzie pasować bo ten IRD wkłada się w miejsce prawej przedniej półosi. Czyli wyciągamy IRD i półosi wkładamy z Rovera. Co do przełożeń to tam siedzi S4EM.
Najlepiej to porównać prędkości na biegach do jakiegoś innego rovera tylko powiedzcie którego i jaki rozmiar kół ;] Tam jest Final 4.2 bo drugi znaczek (cyfra to 4) czyli takie samo przełożenie główne jak w 220ti czy ZR. Porównując do skrzyni z Tomcata to na 5 biegu trzeba prędkość przy danych obrotach pomnożyć razy 1,17 żeby uzyskać prędkość ze skrzyni freelandera (czyli wychodzi na to że skrzynia jest dłuższa)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 16:53
kasjopea
Brak nowych postów 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
konr92 Tuning mechaniczny 68 Pią Lip 01, 2011 17:20
radomraptile
Brak nowych postów [R25] zmiana silnika
komoss Tuning mechaniczny 10 Pon Sty 20, 2014 21:18
Harry
Brak nowych postów zmiana silnika w 200 z 1.1 na 1.4 16v
karolkr Tuning mechaniczny 3 Pią Lut 06, 2009 14:57
NEOSSS
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink