Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Wysokie obroty po odpaleniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Wysokie obroty po odpaleniu
Autor Wiadomość
EWELL 



Dołączyła: 25 Lut 2016
Posty: 3



  Wysłany: Czw Lut 25, 2016 08:24   [R200] Wysokie obroty po odpaleniu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1999

Witam
Pilnie potrzebuję waszej rady i opinii . Mam problem z moim autkiem a mianowicie jak go odpalam i jest zimny to obroty ma już ponad 2000 pochodzi tak z 10-15 minut i gdy wcisnę gaz i obroty dojdą do 600 wszystko ustaje i obroty są poniżej 1000. W trakcie jazdy znowu sytuacja się powtarza obroty czasem rosną a czasem są normalne.Co to może być ? Dodam że chyba czujnik temperatury nie działa bo wskaźnik się nie podnosi . Czy to może być przyczyna czy może coś innego ?


POMOCY PANOWIE .
Ostatnio zmieniony przez EWELL Czw Lut 25, 2016 08:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 25, 2016 08:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 25, 2016 10:49   

Czujnik temperatury nie ma z tym nic wspólnego. Pokazuje on tylko wskazania na zegarach i nic więcej.
W Twoim przypadku zacznij od sprawdzenia najprostszej rzeczy.
Podnieś maskę i sprawdź czy linka od gazu chodzi płynnie bez zacięć i czy sprężynka powrotna dobrze działa. Jeśli linka jest zbyt naprężona możesz ją delikatnie poluzować.
http://obrazki.elektroda.net/94_1291136879.jpg
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Czw Lut 25, 2016 11:07   

Czujniki temeratury sa dwa, jeden na zegary a drugi do ECU. Do sprawdzenia masz czujnik, i krokowiec tez mozna profilaktycznie wyczyscic.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
EWELL 



Dołączyła: 25 Lut 2016
Posty: 3



Wysłany: Czw Lut 25, 2016 11:40   

Dziękuję Wam Bardzo . Posprawdzam może się poprawi stan mojego "pacjenta" :grin:
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 25, 2016 17:36   

Krokowiec i przepustnica do czyszczenia - to nigdy nie zaszkodzi. Dodatkowo sprawdziłbym czujnik położenia przepustnicy potencjometrem czy daje dobry sygnał.

Przepustnica jest plastikowa? Spróbuj ją docisnąć jak obroty się zawieszą i sprawdź czy to obniży obroty - jeśli tak to się po prostu nie domyka. U mnie szalejące obroty uspokoiła ostatecznie dopiero wymiana przepustnicy na aluminiową, bo oryginalne - plastikowe strasznie się wyrabiają.

Co do czujnika temperatury to są 2. Jeden daje sygnał na zegary, a drugi jest od sygnału do komputera silnika i gdyby ten padł to nie mógłbyś odpalić gorącego silnika i spalanie by znacznie wzrosło.

Pierwszy też bym pilnie zrobił, bo przy tym co ostatnio przechodzą to ten czujnik i wskaźnik uratował mi silnik nie raz :P
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pią Lut 26, 2016 00:11   

seraph napisał/a:
eden daje sygnał na zegary, a drugi jest od sygnału do komputera silnika i gdyby ten padł to nie mógłbyś odpalić gorącego silnika i spalanie by znacznie wzrosło.
Spalanie wzrośnie, prawda, ale silnik da sie odpalic normalnie
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 26, 2016 10:42   

U mnie jak padł czujnik to się nie dało ciepłego (gorący na chwilę po zgaszeniu odpalał) silnika odpalić lub był z tym ogromny problem - odpięcie czujnika pozwalało odpalić "od ręki". Do tego silnik miał ciągle podwyższone obroty na luzie jakby nie wyłączał ssania...

Czytałem, że to dlatego że silnik dostawał większą dawkę paliwa na start i w ogóle na jałowych obrotach jakby był zimny i go zalewało, ale ekspertem nie jestem więc nie wiem do końca jak to działa.

Fakt faktem, że po wymianie czujnika pali "na dotyk" i obroty spadły.
 
 
EWELL 



Dołączyła: 25 Lut 2016
Posty: 3



Wysłany: Pią Lut 26, 2016 16:16   

U mnie odpala bez najmniejszych problemów . A przepustnica jest plastikowa .
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Lut 27, 2016 20:15   

Jak czujnik od kompa padnie a jest problem z odpaleniem wystarczy odpiąć wtyczkę z tego czujnika i komputer pobiera dane zastępcze z czujnika temperatury oleju.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Nie Lut 28, 2016 11:12   

robsson78 napisał/a:
Jak czujnik od kompa padnie a jest problem z odpaleniem wystarczy odpiąć wtyczkę z tego czujnika i komputer pobiera dane zastępcze z czujnika temperatury oleju.


W memsie 1.6 i 1.9 nie ma takiego czujnika. Dopiero w mems 3 go dołożyli, czyli w roverach 25 od 99 roku.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lut 28, 2016 12:11   

zacekpl napisał/a:
W memsie 1.6 i 1.9 nie ma takiego czujnika.


Dokładnie, a komp wtedy podstawia stałą wartość temp nie pamietam chyba 20 stopni
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 28, 2016 18:02   

Wierzę Wam ale nie wziąłem tej informacji z gwiazd tylko ze strony http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm gdzie w tłumaczeniu na polski mowa jest ogólnie o czujniku temperatury MEK100060
Tekst po przetłumaczeniu wraz z błędami brzmi dokładnie tak:

Czujnik temperatury płynu chłodzącego (ECT) brązowy / brązowy
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest umieszczony w chłodziwa Auslassknie na głowicy cylindrowej, a także zapewnia ECM sygnał, który umożliwia określenie wartości temperatury silnika. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej jest zamknięty termistor o ujemnym współczynniku temperaturowym (NTC), który jest wystawiony na działanie cieczy chłodzącej. ECM wykorzystuje temperaturę silnika w celu obliczenia dopływu paliwa i Zündeinstellungsparameter przy rozruchu silnika. Umożliwia również korekcję temperatury zasilania paliwa i zapłonu, gdy silnik nagrzewa się, normalna temperatura robocza ma lub przegrzany. Sygnał ECT stosuje się ECM do regulacji wentylatora silnika.
Jeżeli czujnik temperatury płynu chłodzącego lub sygnał awarii, ECM w oparciu o wartości zamiennych w oparciu o czujnik temperatury oleju silnikowego. Ten stan jest kierowca niekoniecznie widoczne, ale zapisuje kody błędów ECM, które można odczytać za pomocą TestBook. Wartość rezerwy powoduje również szybkie działanie wentylatora, gdy silnik jest uruchomiony.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
zacekpl 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Mar 2013
Posty: 314



Wysłany: Pon Lut 29, 2016 09:45   

Cytat:
Elise MK3 reffers to MGF ECU3 (since VIN 522...) MY2001 and MG TF


Informacja tyczy się MG F ECU3 (MEMS3) i MG TF gdzie występowały tylko MEMS 3.
_________________
Silniki K-Series-naprawy, modyfikacje- VVC również. info pw.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Wysokie obroty po odpaleniu (PILNE)
Mati3436 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Sro Cze 22, 2016 12:12
Mati3436
Brak nowych postów [R200] wysokie obroty
dlugoszp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 30 Nie Gru 05, 2010 22:32
Tmk
Brak nowych postów [R200] wysokie obroty
Herbitusin Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lis 01, 2015 08:36
robsson78
Brak nowych postów {R200 2.0} bardzo niskie obroty po odpaleniu zimnego silnika
Tomek555 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Gru 02, 2016 11:52
bociannielot



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink