Forum Klubu ROVERki.pl :: [FREELANDER]tylny dyferencjał i wisko
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[FREELANDER]tylny dyferencjał i wisko
Autor Wiadomość
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 15:24   

Przekładki tez jeszcze nie masz hehe :mrgreen:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 13, 2016 15:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 16:22   

Przekładki nie są takie złe - zależy kto robił.
Poleca wersję ekologiczną
Progi z tektury i pianki do okien.
Na forum.landhelp.pl opisałem jak pięknie się złożył na lewarku.
A jak przychodzi lato to nawet można ręką podłogę rozebrać i grzyby w lesie zbierać bez wychodzenia.
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 16:27   

sknerko napisał/a:
Przekładki tez jeszcze nie masz hehe :mrgreen:


Jak będę chciał oddać jakieś pieniądze to dam ogłoszenie, albo dam na dom dziecka.
Jeśli zaś będę chciał popełnić seppuku to znajdę bardziej finezyjny sposób :D
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 19:52   

Wszystko moźna zrobić. Trzeba tylko mieć z czego zrobić, czym zrobić i umieć zrobić.
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 21:30   

No , przekładki to zrobić nie można... chyba że da się magiel z LHD, wiązki kabiny LHD, puchę kilmy LHD , przewody Hamulcowe LHD i parę innych.

A nie, to się robi nie opłacalne wtedy
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 21:31   

Tylko czy jest sens lepić.
1) Kolega ma starą rewizję dyfra która i tak prędzej czy później się rozleci i uważam że nie ma sensu pakować w to kasy.
Dużo lepszym wyjściem jest zakup nowej rewizji.
Przypominaj mi się co jakiś czas znajomi mają dostęp do anglików rozbitków.
2) Wiskozę teoretycznie można zregenerować. zależy kto i jak to zrobi.
Jak chcesz możesz wysłać do mnie. Wiem jak to zrobić bezpiecznie i porządnie i mam odpowiednie maszyny w spadku po dziadku.
3) Podpory na wiskozie obowiązkowo nowe i nie ten syf za 70zł z Allegro.
Jak szarpało wałem obowiązkowo sprawdź krzyżaki i przegub homikinetyczny.
4) Zobacz luz na flanszy IRD
5) Olej w IRD jak się zagrzał to dobrze by było wymienić a nawet przepłukać dodając płukanki przed zlaniem i robiąc krótką trasę.
Ja używam płukanki Liquid Molly Engine Flusch co 3 wymianę oleju w IRD.
Zalewam dobrym olejem (Ostatnio używam produktów Valvoline i Millers Oil)
Dodaję do oleju 20ml ceramizera i jest idealnie.

Najlepsze co możesz zrobić to szukać nowej rewizji dyfra a wizkoze szybko dac do zrobienia.
Nastaw się też, że może być konieczność wymiany poduszek dyfra i dolnej poduszki silnika.
Ja bym zainwestował w poliuretany.
Raz wsadzisz i spokój na lata.

Zobacz też koniecznie czy nie powyciągało szpilek trzymających wał.
Dla bezpieczeństwa z tyłu dal bym nowe śruby tym bardziej że w GEN są naprawdę tanie.

Jak coś pisz na PW
Ostatnio przerabiałem od zera 3 auta sprowadzę z Włoch z przytartymi wiskozami.
Typowe poflotowki 2003r ale natrzaskane kilometrów i wiskozy kleiły.
 
 
szlampis 




Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 20

Land Rover Freelander

Wysłany: Nie Mar 13, 2016 21:40   

http://allegro.pl/land-ro...5760606499.html
http://allegro.pl/land-ro...5373764151.html
http://allegro.pl/land-ro...5971895696.html

czy lepiej kupić wszystko nowe a nie regenerowane? trochę głupio że trza stare oddać
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 22:11   

Na nowe to trzeba mieć szelesty - samo ird to ok 5-6 tyś zł , dyfer 3 tyś, wiskoza 2.2

A te regeneracje to śmiech na sali :mrgreen: . Żeby cokolwiek regenerować/remontować trzeba wiedzieć co się ma...

Ird - stara rewizja (bebechy)
Dyfer - stara rewizja (łożyska)
Wiskoza... :D

W dyfrze nawet flansza i powierzchnia styku z wałem pomalowana :hahaha:

Nawet nie wiedziałem że posiadaczy FL można tak pięknie doić z kasy, za cenę puszki srebrzanki :roll:
Ostatnio zmieniony przez Winu Nie Mar 13, 2016 22:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 22:17   

1) 47 to jest stara rewizja dyfra - Nie warto kupować takiej nawet po regeneracji.
Nowa rewizja ma symbol 51.
2) Są firmy co robią to taniej i lepiej
3) IRD stara rewizja - Podobnie jak z dyfrem, nie warto.
Poza tym za taka cenę nie wyremontujesz dobrze IRD.
Robione raczej na sztukę niż porządnie.
Same wałki to 1500zł do tego łożyska podkładki rozprężne to sobie policz.
Pewnie jedyne co zrobili to wymienili łożyska i pomalowali wiec zupełnie nie opłacalny interes.
Łożyska kupisz za 500zł do tego podkładki 100-200zł ebay.uk
Przy dostępie do prasy zrobisz to sam w kilka godzin.
Warunek taki że wałki sprawne, nie mniej jednak nie pakował bym kasy w stare IRD.
Jeździć aż zdechnie i kupić nowa rewizję
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Nie Mar 13, 2016 22:47   

Sknerko napisał/a:
najtańsza naprawa to wymiana dyfra i to najlepiej na poprawiony przez Land Rovera po 2004r


Nic się tam nie zmieniło, nowe są od 2A dokładniej 2A374725 , czyli jakaś połowa 2002 rocznika.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Mar 14, 2016 09:34   

SyntaX napisał/a:
3) Podpory na wiskozie obowiązkowo nowe i nie ten syf za 70zł z Allegro.

Nie opowiadaj głupot miałem i nie tylko ja te podpory i przelatały u mnie grube tysiące kilometrów a u kumpla już ok 100tys pękło.

Wąchock to są matacze-przekładacze i jak chłopaki piszą, to jest dojenie z kasy. Dyfer poszukaj używany z nowych roczników jak Winu pisze po 2002r ja wstawiłem z 2005r. IRD zbadaj czy jest zabite bo wymiana dla samej wymiany to trochę drogo i też szukaj używki bo regenerowane pojeżdżą tak jak twój dyfer parę kilometrów, tak samo regenerowane dyfry.
Visko polecam zregenerować tu: http://allegro.pl/wiskoza...6049420096.html sam tam robiłem i teraz z przebiegiem 100 tys km śmiga w terenie i działa jak złoto.

Winu napisał/a:
Nic się tam nie zmieniło, nowe są od 2A dokładniej 2A374725 , czyli jakaś połowa 2002 rocznika.
Może masz racje, nie pamiętam kiedy weszła nowa rewizja.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Pon Mar 14, 2016 10:18   

Wymiana dyfra w roczniku 98-01 na nowszy tak czy siak ma sens - zwłaszcza jak w starym rozwalą się łożyska (a jak jeszcze tego nie zrobiły to zaraz to zrobią). Naprawianie starego typu to syzyfowa praca bo i tak problem wróci i to dość szybko (przy moich przebiegach na poziomie 1000 km miesięcznie potrwało to 2 lata)

Nową rewizję poddasz przeglądowi, zmienisz uszczelniacze, olej i ewentualnie łożyska - zapomnisz.

Generalnie zasada jest prosta - roczniki 98-01 mają do wymiany całe przeniesienie napędu na wersję od modeli 2A

Jako że to 1.8 2000, zajmij się też kontrolą silnika (termostat i inne biuletyny) zanim pobiegniesz do sklepu po uszczelkę by usunąć HGF.
 
 
szlampis 




Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 20

Land Rover Freelander

Wysłany: Pon Mar 14, 2016 22:03   

głowica była robiona szczelność sprawdzałem termostat wymieniłem jedynie to muszę wymienić uszczelkę od kolektora ssącego bo prawdopodobnie tam mi ucieka płyn chłodniczy (taka możliwość podał mi tutaj sknerko i dziękuje mu bardzo ;) bo wszędzie sucho pod korkiem majonezu brak a do układu wydechowego się nie dostaje wszystko sprawdzone ;) a napęd trza zrobić szybko tylko pewnie ciężko będzie dostać dyfer po 2002r. :wink: )
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Wto Mar 15, 2016 08:33   

Proszę:
51 na początku numeru = nowa rewizja
http://allegro.pl/land-ro...5834060774.html

W aukcji jest opisane że auto z 2001 roku, więc albo był na akcji serwisowej, albo ktoś mu kiedyś ten dyfer zmienił. Jak chcesz go sobie odświeżyć to bym go wziął i zrobił serwis - łożyska, uszczelniacze, olej. Będziesz dbał i wymieniał oleje - będzie jeździł

Tu widać po naklejce
http://allegro.pl/dyfer-m...6017511771.html

Trochę drogawy, ale ten jest jeszcze w wersji wstaw i zapomnij ;)
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Mar 15, 2016 09:22   

http://allegro.pl/most-dy...5618931478.html ten jest od polifta zapytać o numery i będzie (ja tak kupiłem swój)
U tego gościa uzo kupowałem i zna się na rzeczy więc pewnie określi jaki to dyfer http://allegro.pl/most-fr...5799302268.html

[ Dodano: Wto Mar 15, 2016 09:22 ]
http://allegro.pl/dyferen...5811665558.html tutaj tez można śmiało dzwonić i pytać bo ogarniają co i jak w Freelu
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Wto Mar 15, 2016 09:35   

TVK100380 to bankowo stara rewizja, nowa ma końcówkę 180 - nie ma co dzwonić ;)

Nowy dyfer ma mieć:
-Numer wybity na obudowie: 51441
-Numer części: TVK100180
 
 
szlampis 




Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 20

Land Rover Freelander

Wysłany: Wto Mar 15, 2016 19:29   

http://allegro.pl/land-ro...5834060774.html to ten warto by było kupić bo niby ma nr nowego dyfra a rocznik 2001 http://allegro.pl/land-ro...5965398615.html a ten też soko ale z angola nadawał by się?
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Wto Mar 15, 2016 20:06   

może być z auta z niższym rocznikiem bo prowadzona była akcja serwisowa od połowy 2002 roku gdy zmieniono konstrukcje (równocześnie z wdrożeniem do instalacji w nowych autach, wymieniano je w starszych, były jeszcze na gwarancji) Możesz też trafić rocznik 99 i 2000 z nowym dyfrem. Byle numery na obudowie się zgadzały

To czy od anglika nie ma znaczenia, diesel, benzyna cały czas to samo.
 
 
szlampis 




Dołączył: 24 Lut 2016
Posty: 20

Land Rover Freelander

Wysłany: Wto Mar 15, 2016 22:00   

dobra dzięki a wiecie może jak można sprawdzić IRD bez rozbierania? czy muszę wyciągnąć flansze?
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Wto Mar 15, 2016 22:08   

Odkręć korek, zobacz co wypłynie ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Tylny most tylny dyferencjał
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 7 Czw Maj 10, 2012 08:23
SyntaX
Brak nowych postów [freelander] stuki i zgrzyty z przodu - nie wisko
piezu Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 10 Sro Wrz 26, 2012 12:24
piezu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink