Olej w skrzyni jaki jest? i od kiedy tam zalega? U mnie zalałem nowy olej ale nie MTF94 tylko jakiś inny i trójka zaczęła mi zgrzytać wymieniłem jeszcze raz na MTF94 i jak ręką odjął potem już co 40kkm zmieniałem i lata do dziś bez szelestnie
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 08:49 ]
silvanael napisał/a:
jest to stara rewizja i praktycznie od razu bez luzu ruszają koła zobaczcie sami
Obawiam się że jednak na dyfrze luz powinien być na moim w nowej rewizji był luz tak połowa tego co masz na IRD. Na IRD miałem taki luz przy 180kkm przebiegu i jak poszedł do ludzi przy prawie 300kkm nadal był taki sam.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 07:49 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No właśnie nie wiem czy nie zaleję skrzynki sprawdziłem olej i jest czysty i ładny ale co tam wlane to nie wiem, wiem tylko że jest świeży.
Jakiś luz na tylnym dyfrze jest tylko malutki 2 max 3mm.
IRD ma kilka miesięcy (5-6) bo poprzedni właściciel montował go u kumpla w garażu.
Koszt MTF94 jest niski i nie ma co się zastanawiać. Swoja drogą u mnie jak po 40kkm zlewałem olej to też był czysty i wyglądał jak świeżo wymieniony. Ale ten pierwszy co zlewałem po poprzednim właścicielu był czarny ale bez wiórków, drugi ten felerny olej był brudnawy ale już ładny (on chyba wypłukał mi skrzynię) i potem już MTF był ładny i czysty wiadomo nieco ciemniejszy jak z butelki ale niewiele.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Chrobotanie i problemy z zapięciem biegu to może być też wyjechany wybierak... co jest istną plagą wypadku PG1. Trzeba sobie kupić taki sprytny zestaw naprawczy główki wybieraka... właśnie będę testował - zobacyzmy co wyjdzie.
A dyfer w starej rewizji rozleci się zawsze - tylko nie wiadomo kiedy
Z ird trzeba odczytać numer - bo jak ktoś podmienił starą rewizję na starą rewizję to... patrz wyżej.
Ostatnio zmieniony przez Winu Sro Kwi 20, 2016 08:22, w całości zmieniany 1 raz
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 09:22 ]
A chodzi ci o ten drążek co do skrzyni idzie i miesza wodzikiem. To u mnie w poprzednim też się wyrobił ale dopiero przy prawie 300kkm tyle że nie chrobotał a utrudniał nieco wbicie biegu
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 09:22 ]
Napisz gdzie te zestawy naprawcze dostępne są
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie, na zewnątrz ten element co się wpina w trzpień wychodzący ze skrzyni - czyli główka drążka.
On jak ma luzy, to mało że utrudnia wbicie biegu to generuje dziwaczne wibracje i hałasy. W L-ce mam taki przypadek właśnie. Skrzynia została wykluczona bo jest po kompletnym remoncie u Mariusza, hałasy i wibracje zostały zdiagnozowane jako wybierak - i jest w tym racja, bo jak trzeszczy to wystarczy że złapię za drążek i lekko go cofnę i robi się cisza.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wygląda to przyzwoicie na tych filmach.
Ale dyfer jak masz poodkręcane wszystko warto by było oczyścić i czymś prysnąć.
Byle nie po flanszy i uszczelnieniach.
Może jestem zboczony na tym punkcie,ale nienawidzę widoku rudawego metalu.
Zobacz jakie masz rewizje i jak masz stare kup świnkę skarbonkę i powoli odkładaj na nowe elementy.
Generalnie odkąd mam Landka mam też oprocentowane konto na zaskórniaki
Do PG1 zdecydowanie tylko MTF94
Jedno leją Texaco ja osobiście leję Carlube ze względu na lepsza temp. płynięcia.
ale to tylko moje zdanie/
Tak czy inaczej każdy MTF94 będzie lepszy od typowego 75W90.
Co do podpór to faktem jest, że wiele osób porywatnych i o zgrozo mechaników xle je montuje.
O ile na fasolkach jeszcze ustawiaja dobrze o tyle nagminne jest montowanie podpór "brzuszkami" w złą stronę i odwrotne zakładanie osłonek.
Bardzo często widuję też słabo skręcone wały do wiskozy albo wkładanie mufy na frezy bez odpowiedniego środka, krzyżaki za 25 zł to w zasadzie norma.
Do ich zdjęcia używa się zaawansowanego i drogiego narzędzia w postaci kątówki bocznej
Postaraj się nagrać dźwięk podczas jazdy.
Tylko uważaj byś nie zrobił sobie z telefonem kuku jak jeden z grupy dyskusyjnej.
iPhone 6s w starciu z landkową opona wypada blado.
IRD było zalewane oryginalnym olejem Land rovera. Kumpel mówił bo sam zalewał natomiast nie wiem jak ze skrzynią biegów, i szczerze koszt faktycznie nie jest wielki bo z 80zł do skrzyni 2 litry wchodzą z tego co czytałem więc kupię, zaleję i zobaczę.
Winu też podejrzewam wybierak bo wygląda jak pożal się boże daj znać jak testy bo chętnie bym cały wybierak zdjął wypiaskował zabezpieczył i takie cudo jak ty kupił. Bo faktycznie jak zapnę bieg jeszcze raz to wchodzi albo jak przytrzymam też jest lepiej.Z wstecznym to już ogólnie masakra raz wchodzi raz nie.
Samochód nie stał w wodzie tylko stał pod chmurką rok więc taki efekt. Rdzy nie mam tylko sam nalot już trochę podwozie konserwowałem co widać ale też mnie wkurza rdzawy nalot więc coś z tym zrobię ale powoli nie wszystko na raz.
IRD to chyba stara rewizja i z tego co widziałem remontowana pod koniec zeszłego roku więc tak rozleci się szybciej niż później ale te 80kk może pochodzić. \
Jakie numery ma stare/nowe IRD i w którym miejscu to sprawdzić?
Dwa linki dot. skrzyni biegów i tego zestawu może ktoś ma czas poczytać,
"I fitted the polybush kit along with a UJ off a ford ka, made a massive difference but all the play on the linkage was in the old UJ, I very much doubt the polybush kit would have made any noticeable difference, I only fitted it while everything was off. I later fitted a short shifter and its not as extreme as it thought on the medium throw setting, just makes it a bit nicer to drive. "
"I have done both to mine. First did the poly upgrade (used powerflex on mine), didnt make much difference, then did the UJ upgrade and wow. No slop or anything now.
Dont need to go for a short shifter kit on it, just replace the troublesome knuckle joint. "
Wsteczny to standard przy PG1 - ot taka konstrukcja. Nic z tym nie zrobisz, ale o ile z wstecznym można żyć, to biegi do przodu muszą wchodzić precyzyjnie
Zobaczymy - 9 maja wstawiam auto na różne prace pozimowe to się okaże jak to działa
A tak swoją drogą, to piasty i elementy zawiasu w tym wozie wyglądają jak by pół roku w słonej wodzie stał ?
Tez to miałem napisać
Winu napisał/a:
Zobaczymy - 9 maja wstawiam auto na różne prace pozimowe to się okaże jak to działa
Dobra ale gdzie to kupić?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Do PG1 nic nie lać poza MTFem. To konstrukcja tak wybredna że drugiej takiej nie widziałem... No może poza skrzynią od GTR'a
Heh czemu mnie to nie dziwi
Przy piastach nie zapomnij o nowych łożyskach
Hmf mogą być takie bo na rynku są jakieś magnetyczne ale nuby od 2002 r. montowane czym się to różni?
http://landrowerowy.pl/lo...-rud100150.html
producent NSK dobre to czy polecacie coś innego?
Heh z tego tematu wyjdzie cały poradnik dla początkujących właścicieli razem z filmami hehe
Zagadka chrubotania rozwiązana skrzynia naprawdę jest czuła i dość specyficzna.
Wygląda na to, że by wrzucić 4 musi być dokładnie powyżej 3100 obrotów i prędkość nie mniejsza niż 60-70/h zbyt szybka zmiana biegu prowadzi do chrobotania. Swoją drogą strasznie krótkie te biegi.
Olej w skrzyni panie, olej, to jest twój problem, moja skrzynia na trójce miała focha
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum