Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander 1.8i] Regenrowane Wisko polecani sprzedawcy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander 1.8i] Regenrowane Wisko polecani sprzedawcy
Autor Wiadomość
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 07:49   

Olej w skrzyni jaki jest? i od kiedy tam zalega? U mnie zalałem nowy olej ale nie MTF94 tylko jakiś inny i trójka zaczęła mi zgrzytać wymieniłem jeszcze raz na MTF94 i jak ręką odjął potem już co 40kkm zmieniałem i lata do dziś bez szelestnie

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 08:49 ]
silvanael napisał/a:
jest to stara rewizja i praktycznie od razu bez luzu ruszają koła zobaczcie sami
Obawiam się że jednak na dyfrze luz powinien być na moim w nowej rewizji był luz tak połowa tego co masz na IRD. Na IRD miałem taki luz przy 180kkm przebiegu i jak poszedł do ludzi przy prawie 300kkm nadal był taki sam.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 07:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
silvanael 



Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 33



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 08:04   

No właśnie nie wiem czy nie zaleję skrzynki sprawdziłem olej i jest czysty i ładny ale co tam wlane to nie wiem, wiem tylko że jest świeży.
Jakiś luz na tylnym dyfrze jest tylko malutki 2 max 3mm.
IRD ma kilka miesięcy (5-6) bo poprzedni właściciel montował go u kumpla w garażu.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 08:17   

Koszt MTF94 jest niski i nie ma co się zastanawiać. Swoja drogą u mnie jak po 40kkm zlewałem olej to też był czysty i wyglądał jak świeżo wymieniony. Ale ten pierwszy co zlewałem po poprzednim właścicielu był czarny ale bez wiórków, drugi ten felerny olej był brudnawy ale już ładny (on chyba wypłukał mi skrzynię) i potem już MTF był ładny i czysty wiadomo nieco ciemniejszy jak z butelki ale niewiele.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 08:17   

Chrobotanie i problemy z zapięciem biegu to może być też wyjechany wybierak... co jest istną plagą wypadku PG1. Trzeba sobie kupić taki sprytny zestaw naprawczy główki wybieraka... właśnie będę testował - zobacyzmy co wyjdzie.

A dyfer w starej rewizji rozleci się zawsze - tylko nie wiadomo kiedy :mrgreen:
Z ird trzeba odczytać numer - bo jak ktoś podmienił starą rewizję na starą rewizję to... patrz wyżej.
Ostatnio zmieniony przez Winu Sro Kwi 20, 2016 08:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 08:22   

Winu napisał/a:
wyjechany wybierak...
ale mówisz wewnątrz skrzyni tak?

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 09:22 ]
A chodzi ci o ten drążek co do skrzyni idzie i miesza wodzikiem. To u mnie w poprzednim też się wyrobił ale dopiero przy prawie 300kkm tyle że nie chrobotał a utrudniał nieco wbicie biegu

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2016 09:22 ]
Napisz gdzie te zestawy naprawcze dostępne są
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 08:26   

Nie, na zewnątrz ten element co się wpina w trzpień wychodzący ze skrzyni - czyli główka drążka.

On jak ma luzy, to mało że utrudnia wbicie biegu to generuje dziwaczne wibracje i hałasy. W L-ce mam taki przypadek właśnie. Skrzynia została wykluczona bo jest po kompletnym remoncie u Mariusza, hałasy i wibracje zostały zdiagnozowane jako wybierak - i jest w tym racja, bo jak trzeszczy to wystarczy że złapię za drążek i lekko go cofnę i robi się cisza.

a zestawik jest taki:
http://www.ebay.co.uk/itm...AWspq5rAG3jsgJw
Ostatnio zmieniony przez Winu Sro Kwi 20, 2016 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 08:29   

Potwierdzam to jest częste w tych autach.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 08:32   

Ano, zobaczymy czy to rozwiąże problem



Zastępuje całą główkę, element jes grubszy i ma duże tuleje zamiast dwóch małych.

A tak swoją drogą, to piasty i elementy zawiasu w tym wozie wyglądają jak by pół roku w słonej wodzie stał ?
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 08:45   

Wygląda to przyzwoicie na tych filmach.
Ale dyfer jak masz poodkręcane wszystko warto by było oczyścić i czymś prysnąć.
Byle nie po flanszy i uszczelnieniach.
Może jestem zboczony na tym punkcie,ale nienawidzę widoku rudawego metalu.
Zobacz jakie masz rewizje i jak masz stare kup świnkę skarbonkę i powoli odkładaj na nowe elementy.
Generalnie odkąd mam Landka mam też oprocentowane konto na zaskórniaki :mrgreen: :D

Do PG1 zdecydowanie tylko MTF94
Jedno leją Texaco ja osobiście leję Carlube ze względu na lepsza temp. płynięcia.
ale to tylko moje zdanie/
Tak czy inaczej każdy MTF94 będzie lepszy od typowego 75W90.

Co do podpór to faktem jest, że wiele osób porywatnych i o zgrozo mechaników xle je montuje.
O ile na fasolkach jeszcze ustawiaja dobrze o tyle nagminne jest montowanie podpór "brzuszkami" w złą stronę i odwrotne zakładanie osłonek.
Bardzo często widuję też słabo skręcone wały do wiskozy albo wkładanie mufy na frezy bez odpowiedniego środka, krzyżaki za 25 zł to w zasadzie norma.
Do ich zdjęcia używa się zaawansowanego i drogiego narzędzia w postaci kątówki bocznej :P
Postaraj się nagrać dźwięk podczas jazdy.
Tylko uważaj byś nie zrobił sobie z telefonem kuku jak jeden z grupy dyskusyjnej.
iPhone 6s w starciu z landkową opona wypada blado.



 
 
silvanael 



Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 33



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 09:19   

IRD było zalewane oryginalnym olejem Land rovera. Kumpel mówił bo sam zalewał natomiast nie wiem jak ze skrzynią biegów, i szczerze koszt faktycznie nie jest wielki bo z 80zł do skrzyni 2 litry wchodzą z tego co czytałem więc kupię, zaleję i zobaczę.
Winu też podejrzewam wybierak bo wygląda jak pożal się boże daj znać jak testy bo chętnie bym cały wybierak zdjął wypiaskował zabezpieczył i takie cudo jak ty kupił. Bo faktycznie jak zapnę bieg jeszcze raz to wchodzi albo jak przytrzymam też jest lepiej.Z wstecznym to już ogólnie masakra raz wchodzi raz nie.

Samochód nie stał w wodzie tylko stał pod chmurką rok więc taki efekt. Rdzy nie mam tylko sam nalot już trochę podwozie konserwowałem co widać ale też mnie wkurza rdzawy nalot więc coś z tym zrobię ale powoli nie wszystko na raz.

IRD to chyba stara rewizja i z tego co widziałem remontowana pod koniec zeszłego roku więc tak rozleci się szybciej niż później ale te 80kk może pochodzić. \
Jakie numery ma stare/nowe IRD i w którym miejscu to sprawdzić?

Dwa linki dot. skrzyni biegów i tego zestawu może ktoś ma czas poczytać,
"I fitted the polybush kit along with a UJ off a ford ka, made a massive difference but all the play on the linkage was in the old UJ, I very much doubt the polybush kit would have made any noticeable difference, I only fitted it while everything was off. I later fitted a short shifter and its not as extreme as it thought on the medium throw setting, just makes it a bit nicer to drive. "

"I have done both to mine. First did the poly upgrade (used powerflex on mine), didnt make much difference, then did the UJ upgrade and wow. No slop or anything now.

Dont need to go for a short shifter kit on it, just replace the troublesome knuckle joint. "


http://forums.mg-rover.or...-how-fix-89812/

http://forums.mg-rover.or...ush-kit-659985/
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 09:29   

Wsteczny to standard przy PG1 - ot taka konstrukcja. Nic z tym nie zrobisz, ale o ile z wstecznym można żyć, to biegi do przodu muszą wchodzić precyzyjnie ;)

Zobaczymy - 9 maja wstawiam auto na różne prace pozimowe to się okaże jak to działa :mrgreen:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 09:38   

Cytat:
A tak swoją drogą, to piasty i elementy zawiasu w tym wozie wyglądają jak by pół roku w słonej wodzie stał ?
Tez to miałem napisać :mrgreen:
Winu napisał/a:
Zobaczymy - 9 maja wstawiam auto na różne prace pozimowe to się okaże jak to działa
Dobra ale gdzie to kupić?
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 09:44   

Dałem linka do e-baya kilka postów wyżej :P

http://www.ebay.co.uk/itm...AWspq5rAG3jsgJw
 
 
silvanael 



Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 33



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 09:47   

a co myślicie o takich wynalazkach do skrzyni jak już będę wymieniał to może doleję ?
http://allegro.pl/liqui-m...5317270936.html

Hamulce i całą resztę robię w przyszłym tygodniu to dam przy okazji piasty do wypiaskowania i tyle.
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 09:49   

Do PG1 nic nie lać poza MTFem. To konstrukcja tak wybredna że drugiej takiej nie widziałem... No może poza skrzynią od GTR'a :mrgreen:

Przy piastach nie zapomnij o nowych łożyskach ;)
 
 
silvanael 



Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 33



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 10:48   

Winu napisał/a:
Do PG1 nic nie lać poza MTFem. To konstrukcja tak wybredna że drugiej takiej nie widziałem... No może poza skrzynią od GTR'a :mrgreen:


Heh czemu mnie to nie dziwi ;-)


Przy piastach nie zapomnij o nowych łożyskach ;)
Hmf mogą być takie bo na rynku są jakieś magnetyczne ale nuby od 2002 r. montowane czym się to różni?
http://landrowerowy.pl/lo...-rud100150.html
producent NSK dobre to czy polecacie coś innego?
Heh z tego tematu wyjdzie cały poradnik dla początkujących właścicieli razem z filmami hehe
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Sro Kwi 20, 2016 11:10   

Magnetyczne łożysko jest do aut z nowym typem ABSu, U ciebie jest koronka na piaście do tego celu (w nowszych nie ma).

Ja tam polecam Timkena, Koyo.
Ostatnio zmieniony przez Winu Czw Kwi 21, 2016 08:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
silvanael 



Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 33



Wysłany: Czw Kwi 21, 2016 07:39   

Zagadka chrubotania rozwiązana skrzynia naprawdę jest czuła i dość specyficzna.
Wygląda na to, że by wrzucić 4 musi być dokładnie powyżej 3100 obrotów i prędkość nie mniejsza niż 60-70/h zbyt szybka zmiana biegu prowadzi do chrobotania. Swoją drogą strasznie krótkie te biegi.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Kwi 21, 2016 08:28   

Olej w skrzyni panie, olej, to jest twój problem, moja skrzynia na trójce miała focha
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Czw Kwi 21, 2016 10:31   

Olej olejem, ale skoro zrobiła się tak wybredna, to stawiał bym na luzy które powodują drgania przy określonej prędkości obrotowej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [FREELANDER]tylny dyferencjał i wisko
szlampis Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 59 Nie Mar 27, 2016 21:03
SyntaX
Brak nowych postów [freelander] stuki i zgrzyty z przodu - nie wisko
piezu Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 10 Sro Wrz 26, 2012 12:24
piezu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink