witam, jak to z nim jest. to jest ten otwór co śruby przechodzą?
musi być pierścień centrujący?
jeśli jest otwór powiedzmy 59mm a dla rovera powinien być 56.1mm to nie zastosowanie otwory co spowoduje?
można bez takiego otworu zrobić np 100 km?
jeśli otwór jest 55mm a dla rovera jest 56.1mm to można go jakoś rozwiercić?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 20, 2010 17:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie Jest to otwór w osi felgi, który nachodzi na wypustkę w piaście koła.
pdasiek napisał/a:
musi być pierścień centrujący?
Generalnie tak
pdasiek napisał/a:
jeśli jest otwór powiedzmy 59mm a dla rovera powinien być 56.1mm to nie zastosowanie otwory co spowoduje?
Spowoduje to, że koło nie będzie osadzone idelanie w osi piasty, a to powoduje drgania kierownicy i wibracje całego nadwozia przy prędkościach 80-130 km/h, a to spowoduje szybsze zużycie elementów zawieszenia, łożyska koła itp.
pdasiek napisał/a:
można bez takiego otworu zrobić np 100 km?
Można
pdasiek napisał/a:
jeśli otwór jest 55mm a dla rovera jest 56.1mm to można go jakoś rozwiercić?
Teoretycznie można rozwiercić, ale musiałoby to być zrobione niemal idealnie w osi felgi, co nie jest takie proste. Jeżeli rozwiercanie nie wyjdzie idealnie to efekt będzie taki jak w feldze bez pierścienia centrującego. Koło poprostu będzie miało bicie.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam
jestem posiadaczem ROVER 200 z 1999 roku, proszę powiedzieć czy przy założeniu felg alu o rozmiarze otworu felgi 56,6 (opel) na piastę będę musiał zastosować pierścień centrujący ? jeśli tak to o rozmiarze 0,5 ? ktoś już może przerabiał ten temat z alu opla ?
nie trzeba pierścieni rdza na piaście skutecznie je zastępuje. Jeździłem grube tys km na felgach opla w R200
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Szczerze powiem że nie przymierzałem jeszcze kułek, skoro mówisz że nie ma obawy i można zakładać to super, niepokoi mnie jeszcze jedna rzecz czy nadkole pomieści felgę ET 35 z oponą 205/55/16
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Lis 05, 2016 22:49
Witam. Pomiędzy fabrycznymi 15'' kołami z oponami 185/55 R15 i 205/55 R16 jest 47mm różnicy. Do 200VI przymierzałem 195/65 R15 i ledwo się mieściły. Proponuję przymierzyć przed zakupem. Większej średnicy , cięższe i szersze koła zmniejszą dynamikę poruszania się samochodem. Spada V max i przyśpieszenie, rośnie zużycie paliwa.
Z moich doświadczeń z felgami w R200 polecić mogę 195/55 R15. Na takich oponach jeździło mi się najwygodniej. ET felgi 45-42. Szerokość 6-6.5'' .
Witam. Pomiędzy fabrycznymi 15'' kołami z oponami 185/55 R15 i 205/55 R16 jest 47mm różnicy. Do 200VI przymierzałem 195/65 R15 i ledwo się mieściły. Proponuję przymierzyć przed zakupem. Większej średnicy , cięższe i szersze koła zmniejszą dynamikę poruszania się samochodem. Spada V max i przyśpieszenie, rośnie zużycie paliwa.
Z moich doświadczeń z felgami w R200 polecić mogę 195/55 R15. Na takich oponach jeździło mi się najwygodniej. ET felgi 45-42. Szerokość 6-6.5'' .
mam po mojej astra g alu z zimówkami i myślałem że obejdzie się bez dodatkowych kosztów, muszę koniecznie sprawdzić czy się zmieszczą i tak jak piszesz kolego czy dynamika znacznie nie spadnie.
Dzięki za podpowiedź.
[ Dodano: Pią Lis 25, 2016 20:41 ]
Dla potomnych, ww. koła weszły tyle że przy większym skręceniu obciera koło to samo gdy na pokład wsiądzie cała rodzinka, wtedy obciera przód - tył na nierównościach
także muszę rozejrzeć się za oponami 15
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum