Wysłany: Sob Sie 07, 2021 20:53 [MG ZT -T 190] kontrolka TC na wyświetlaczu zegarów.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003
Witam
Zacznę od początku.
1. Wymieniłem czujnik koła lewego z przodu bo mi błąd wywalał i tempomat nie chciał działać.
2. Po wymianie przejechałem się problem ustąpił , tempomat zadziałał A błąd się nie pojawia.
3.jako że nie mam przycisku TC na desce, chciałem sprawdzić
i wyłączyć go bezpiecznikiem .Wyłączyłem auto i postanowiłem wyjąć bezpiecznik F2 30A nad nogami pasażera (głupi pomysł po chwili się okazało - przekombinowalem).
4. No i teraz Mam problem, pojawiła mi się kontrolka,,Traction Control ,,na ekranie kompa pokładowego.
5. Wyłączyłem auto zamontowałem bezpiecznik. Problem nadal jest . Po podpięciu kompa program nie widzi błędu.
Przejechałem się ponownie , błąd wyświetla się wciąż.
Czemu nie mam przycisku TC w ZT T 190 a bezpiecznik jest , czy system fizycznie jest w tym aucie , czy celowo go nie ma ?
W zasadzie to jak but w podłogę daje to nie czuje żeby auto podczas zrywania przyczepności jakiś system w ryzach trzymał.
O co z tym chodzi.
Jak można to naprawić , proszę o pomoc i wyjaśnienia.
Dziękuję
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 07, 2021 20:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1. Wymieniłem czujnik koła lewego z przodu bo mi błąd wywalał i tempomat nie chciał działać.
Jaki błąd?
Cytat:
3.jako że nie mam przycisku TC na desce, chciałem sprawdzić
i wyłączyć go bezpiecznikiem .Wyłączyłem auto i postanowiłem wyjąć bezpiecznik F2 30A nad nogami pasażera (głupi pomysł po chwili się okazało - przekombinowalem).
Brak przycisku = brak TC.
melo102 napisał/a:
4. No i teraz Mam problem, pojawiła mi się kontrolka,,Traction Control ,,na ekranie kompa pokładowego.
Pojawiła się i świeci się cały czas ?
melo102 napisał/a:
Czemu nie mam przycisku TC w ZT T 190 a bezpiecznik jest , czy system fizycznie jest w tym aucie , czy celowo go nie ma ?
Bo widocznie nie masz trakcji - sprawdź czy masz wtyczkę od przycisku trakcji, i czy była kiedyś używana - jeżeli nie to powinna być fabrycznie oklejona.
To czy masz trakcje czy nie mozesz też sprawidzić po numerze pompy ABS.
Ad 3. Jeśli brak TC i brak guzika , dlaczego mam bezpiecznik - który jak pisałem powyżej , wyjęcie wywołało pokazanie komunikat na wyświetlaczu kompa pokładowego ?
Ad 4. Tak świeci się cały czas po tym jak wyjąłem ten bezpiecznik, a po podpięciu kompa TOAF nie widzi problemu.
A czy jest szansa że poprzez diagnostykę kompa pokładowego OBC da rade ten błąd usunąć .
Miałem kiedyś instrukcje na papierze i jeśli dobrze pamiętam była tam funkcja sprawdzania błędów oraz kasowania .
Nie mam guzika TC , nie zauważyłem żadnego silnika czy siłownika z linką na ścianie grodziowej po stronie pasażera .
Postaram się ten nr na pompie sprawdzić lub poszukam tej kostki i dam znać, jeśli to ma pomóc w rozwiązaniu problemu powstałego po wyjęciu bezpiecznika .
Jeśli nie mam TC to dlaczego jest taki bezpiecznik i po jego wyjęciu powstał problem
Jak to ogarnąć
Dzięki
Miałem kiedyś instrukcje na papierze i jeśli dobrze pamiętam była tam funkcja sprawdzania błędów oraz kasowania .
W liczniku możesz sprawdzić tylko błędy licznika - ale nie ma tam możliwości ich kasowania - wiec albo ktoś bzdury wypisał albo coś źle doczytałeś.
melo102 napisał/a:
Jeśli nie mam TC to dlaczego jest taki bezpiecznik i po jego wyjęciu powstał problem
Bezpiecznik jest bo może ktoś go tam wsadził. A wyjęcie go mogło uszkodzić pompę ABS - jesteś pewny ze dobrze go włożyłeś i jest sprawny ?
Jak nie chcesz komunikatu o TC to przekoduj tak licznik aby go nie pokazywało.
Robiłem zdjęcie z nr na pompie . Jak mógł byś zerknąć jest oznaczenie 0265222001 i
281/28/2/2512
Bezpiecznik na pewno tam ktoś wsadził , podejrzewam że w fabryce bo po co miał by kto grzebać.
Bezpiecznik dobry i dobrze włożony jest .
Ale żeby pompa się uszkodziła poprzez wyjęcie bezpiecznika (wyjmowałem przy wyjętym kluczyku nie podczas pracy auta, wkładałem również) trochę mi to nie pasuje, powstanie i pokazanie błędu owszem , równie dobrze bezpiecznik mógł by strzelić z jakiegoś powodu podczas jazdy .
Nie wiem. Nie wiem
Zerknij na te nr jest ta TC czy nie i poradz mi proszę jak to naprawić.
A może jazda z jakąś prędkością spowoduje skasowanie błędu.
Kiedyś w audi jakiś błąd mi się tak ogarniał
ak mógł byś zerknąć jest oznaczenie 0265222001 i
281/28/2/2512
Zrób identyfikacje TOAF'em, to są oznaczenia BOSCH a nie Roverowskie. Ale raczej nie masz trakcji.
melo102 napisał/a:
Bezpiecznik na pewno tam ktoś wsadził , podejrzewam że w fabryce bo po co miał by kto grzebać.
Ktokolwiek - jak nie znasz pełnej historii auta od początku to wszystko jest możliwe.
melo102 napisał/a:
poradz mi proszę jak to naprawić.
Pisałem wyżej - przekoduj licznik.
melo102 napisał/a:
A może jazda z jakąś prędkością spowoduje skasowanie błędu.
Kiedyś w audi jakiś błąd mi się tak ogarnia
Herezja, w audi to pewnie był przypadek. tutaj na pewno nie zadziała.
ABS ma system auto sprawdzania i jeżeli nie wykryje żadnego problemu to nie będzie świeciła się lampka ABS. A co teraz się świeci ? tylko kontrolka od trakcji czy od ABS tez ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum