Forum Klubu ROVERki.pl :: [Silniki serii K] zmiana pochylenia silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Silniki serii K] zmiana pochylenia silnika
Autor Wiadomość
Piszczyk 



Dołączył: 22 Gru 2024
Posty: 2



Wysłany: Nie Gru 22, 2024 22:11   [Silniki serii K] zmiana pochylenia silnika
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000

Dzień dobry.
Mam pytanie do osób które bądź znają wszystkie możliwe zastosowania silników seri K bądź rozebrały 1,4 16v i znają jego układ smarowania "na wylot".
Mam silnik z poloneza który służy go napędu motorówki. Poprzednio był zamontowany z fabrycznem pochyleniem bloku, ale po zmianach w kadłubie motorówki chciałbym blok ustawić pionowo.
Pytanie pierwsze: czy ten silnik w jakimś samochodzie był ustawiony pionowo? Czy zawsze z pochyleniem do przodu w przypadku FWD?
Pytanie drugie: Czy bloku ustawionym pionowo nie dojdzie do nieprawidłowego spływania oleju do miski? Co z głowicą?
Pytanie trzecie: Czy w którymś z samochodów była płaska miska aluminiowa i smok metalowy z nie plastikowy?

Za wszystkie podpowiedzi z góry dzięki.

Stworzyłem już kolektor wydechowy chłodzony wodą, silnik powoli poznaje, będę i tak rozbierał żeby zweryfikować stan ale wszystkie sugestie mile widziane.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 22, 2024 22:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10947
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 22, 2024 23:54   

Ze spływaniem oleju nie będzie problemu. Podobnie tez ze smokiem. Poziom oleju jest na tyle wysoko, że smok spokojnie pozostanie zanurzony.
Ani miska aluminiowa, ani blaszana w K serii nie była nigdy płaska. Co do smoka nie wiem, ale wątpię, czy w jakiejś wersji był w 100 % blaszany. Tzn sam smok jest blaszany, tylko ma plastikowy ryjek.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1749
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Gru 26, 2024 12:20   

alu miski byly w silnikach z vvc
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1135 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10947
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Gru 26, 2024 13:18   

Nie tylko. W okolicach '99, tuż przed zmianą modeli na dwucyfrowe wszystkie k serie dostały aluminiowe miski, ale nadal były plytsze pod pierwszymi cylindrami.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
birkl 



Dołączył: 19 Cze 2014
Posty: 25



Wysłany: Pią Sty 03, 2025 13:51   

flapjck1 napisał/a:
alu miski byly w silnikach z vvc


Dokładnie. A jak wam się widzi taka stacja klimatyzacji od TEXA?
https://www.texapoland.pl...e-klimatyzacji/
  
 
 
Piszczyk 



Dołączył: 22 Gru 2024
Posty: 2



Wysłany: Czw Sty 16, 2025 10:38   

i podziękował
Wasze podpowiedzi są poprawne - zweryfikowało je życie - bo i tak rozebrałem silnik do ostatniej śrubki.Więc wewnętrzna budowa silnika, kierunki spływu oleju itp są już mi znane :grin:
I okazało się niestety że na jednym cylindrze stała woda (jak wspominałem - zastosowanie k16 w motorówce). Więc obecnie po zakupieniu całego r25 1,6 jako dawcy mam inne pytanie - gdzie usunę immo z kompa od 1,6? Ktoś do polecenia? Chętnie wyślę gdzieś ECU.
Bo przekładam całe 1,6 wraz z wiązką (jest na cewkach a nie na rozdzielaczu) i dlatego idzie też komp z rovera. Poldorower immo nie miał więc i problemu nie było... ale ECU zamienne nie są ... bo koło zamachowe "itakietam".

I trochę offtopic : resztę rovera 25 2004 mam na części więc zapraszam (jeśli Moderator uważa ten wpis za niestosowny w tym miejscu to proszę usunąć ten ostatni wiersz - dzięki :wink: )
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] zmiana silnika
vipkrzych Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Mar 03, 2013 22:35
kadzaf
Brak nowych postów [r200] zmiana silnika
jestespowalony Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Lut 06, 2015 21:34
BigBoyPL
Brak nowych postów [MG ZR] 2005r zmiana silnika z 1.4 na 1.8
karolkr Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Sro Kwi 12, 2017 14:41
marekp90
Brak nowych postów [r200] Zmiana silnika z 1.4 na 1.8. rover 200
maciekwawa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Sty 18, 2009 10:09
hoosar
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] Zmiana silnika na wiekszy
Sasquatch Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Maj 10, 2017 20:11
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink