Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Wymiana filtra paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Wymiana filtra paliwa
Autor Wiadomość
didymus 



Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 26
Skąd: Lubartów



Wysłany: Nie Sie 24, 2008 14:10   [R416] Wymiana filtra paliwa
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam Wszystkich

Chciałbym wymienic filtr paliwa w swoim roverku 416 si. Czy mogę tak po prostu odkręcic stary i wkręcic nowy czy też muszę na coś uważac. Z góry dzięki za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 19, 2011 23:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 24, 2008 14:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AkUu
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sie 24, 2008 15:13   Re: [R416Si LPG 97r] wymiana filtra paliwa

didymus napisał/a:
Witam Wszystkich

Chciałbym wymienic filtr paliwa w swoim roverku 416 si. Czy mogę tak po prostu odkręcic stary i wkręcic nowy czy też muszę na coś uważac. Z góry dzięki za podpowiedzi.


Polecam RAVE :D
tu masz info po angielsku (screen z rave):

to moze tez ci sie przydac: FILTR
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Sie 24, 2008 23:05   

czasami ciezko go odkrecic, podstawa to dobre klucze, ktore nie obrobia łbów sruby
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 07:16   

AndrewS napisał/a:
czasami ciezko go odkrecic, podstawa to dobre klucze, ktore nie obrobia łbów sruby


Ja w moim 1.4 MPI 1996 filtra paliwa na przykład odkręcić nie mogę, choć podchodziłem do niego i sam i z pomocą "fachowców" nie raz jeden. I grzałem i chłodziłem, i stukałem, i szarpałem, kluczem płaskim, kluczem nastawnym, szwedem, francuzem, itd i nic, gad ruszyć się nie da, rurki się gną, ale nie idzie.
Jedyne, co mi zostaje, to ciąć to nożycami dźwigniowymi i robienie od nowa na opaskach z filtrami od Łady czy Fiata.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
didymus 



Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 26
Skąd: Lubartów



Wysłany: Pon Sie 25, 2008 13:27   

Dzięki za rady bede się chyba mocował z tym filtrem a jak nie to do jakiegoś mechaniora podjadę. :mrgreen:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Sie 25, 2008 18:00   

oprawca_1978 napisał/a:
robienie od nowa na opaskach z filtrami od Łady czy Fiata.


to troche ryzykowne opaski sa stosowane przy nizszych cisnienieach i przy jednopunktach tu jest 3 bary chyba ze zalozysz po dwie :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 08:50   

AndrewS napisał/a:
oprawca_1978 napisał/a:
robienie od nowa na opaskach z filtrami od Łady czy Fiata.


to troche ryzykowne opaski sa stosowane przy nizszych cisnienieach i przy jednopunktach tu jest 3 bary chyba ze zalozysz po dwie :-)


Wiem, doskonale o tym wiem, zwykła pompa w gaźnikowcu daje ze 100 kPa, a ta daje teoretycznie trzy razy więcej. Tego może nie wytrzmać i opaska, i przewód (dam brojone) jak i sam korpus filtra. Ale wyboru nie mam, starego po prostu nie daje się rozkręcić. Nie raz już próbowałem, ni da rady. I dobrze wiem zarazem, że kłopot z odpalaniem silnika jak i jazdą na benzynie (ledwo co ciagnie 70 na IV biegu), jest właśnie spowodowane zabitym syfem filtrem paliwa. Wtryski wystukałem z syfu, nikt przez 12 lat ich nie ruszał, wyszło coniemiara z nich, aż sam się dziwiłem, że aż tyle siedziało, cykają pięknie, każdy słychać. Pompę też mam dobrą, zmieniałem w 2005 roku i mam juz wyłącznik do niej (ręczny), po przejściu na gaz wyłączam ją, tak więc nie ma takiej opcji, że jest już podwędzona.
Jak tylko dostanę jakiś większy urlopik, to się za to zabiorę. Przy okazji i szklanki popychaczy wyczyszczę, to robota nieciężka i dość szybka.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 26, 2008 09:23   

to nie lepiej do fabrycznego filtra dokupić króćce od hydrauliki i wtedy tylko minimalny kawałek wężyka żeby to połączyć nawet na 10 opasek :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AkUu
[Usunięty]






Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 19:13   

jakos natchnol mnie ten post :D i skonczylo sie to zle... :cry:

kupilem sobie filterek z mysla wymienic nie zaszkodzi :D

zabralem sie za odkrecanie, gorna sruba puscila po mocniejszym pociagnieciu ale trzymala mocno musze powiedziec, przeszedlem do dolnej i sie zdziwilem... ktos przedmna juz chcial wymienic filtr ale nie dal rady... kanty na nakretce byly zjechane ale jak by tylko na jednej czesci, zaczolem sie temu przygladac i probowac kluczem okazalo sie ze na innych troszke gimnastyki ale udalo sie klucz wlozyc, niestety nakretka tak mocno trzyma ze nie da sie jej odkrecic... skonczylo sie na tym ze sam zjechalem 3 silnymi pociagnieciami nakretke do konca... ktora jest teraz okragla?! jak to bywa trzeba bylo dac spokoj i ruszyc glowa a nie brac rozwiazanie silowe pod rozwage :/ i o to konsekwencje... eh

pytanie moje jest takie bo chodzi o ta dolna nakretne, czy ta rurka co z niej wychodzi i chowa sie pod podloge auta i dalej leci w takiej plastikowej oslonce na podwoziu jest jednej dlugosci?!da sie to wymienic?!czy idze dalej do baku?!czy jest gdzies moze laczona i wystarczy kupic jeden element tamta odciac wyjac filt wlozyc nowa rurke i filtr, polaczyc, i posprawie??czy jest cos co moge zrobic w tej sytuacji?!w tej chwili po prostu przykrecilem gorna srube na swoje miejsce i wszystko jest ok tak jak bylo :)
czy mam sobie dac z tym spokoj!?warto sie tym wogole przejmowac i wymieniac?czy to olac i zostawic jak jest skoro dziala :)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 20:27   

z tego co pamietam to jest to niestety jeden dlugi przewod :neutral:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
danielsonicl 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 206
Skąd: Złoty Stok



Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 20:35   

Następnym razem polecam takie klucze warto :!:
 
 
AkUu
[Usunięty]






Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 20:52   

AndrewS napisał/a:
z tego co pamietam to jest to niestety jeden dlugi przewod :neutral:

!@#$%^^%&#%^&#&^&&^* :(

danielsonicl napisał/a:
Następnym razem polecam takie klucze warto :!:

nie bedzie nastepnego :P a jesli bedzie to juz bede na tyle madry :P
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3645
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Wrz 02, 2008 21:29   

od dawna mowie ze dobre narzedzia to podstawa, kupilem sobie jeden taki do odkrecania przewodow hamulcowych chyba bety :cool:
albo facom
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] lokalizacja filtra paliwa
pioterpit Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Lis 30, 2010 13:09
Micros
Brak nowych postów [R400] Wymiana filtra paliwa
MateuszD416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Lut 02, 2011 16:01
Kot
Brak nowych postów [R420D 98r 86KM] Wymiana filtra paliwa.
spontan Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Wrz 08, 2009 19:59
szoso
Brak nowych postów [R420] Montaż IC? Czemu dymi? Wymiana filtra paliwa?
pgrad Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Sro Gru 12, 2007 21:05
pgrad
Brak nowych postów [R416] Nie odpalił. Pompa paliwa. Wymiana. Kilka pytań
fredii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Gru 01, 2014 13:11
dudek2006



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink