Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 214 98r]Ubytek płynu Chłodniczego bez zadnychwyciekow
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 214 98r]Ubytek płynu Chłodniczego bez zadnychwyciekow
Autor Wiadomość
siejson 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 113
Skąd: Częstochowa



  Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 19:37   [Rover 214 98r]Ubytek płynu Chłodniczego bez zadnychwyciekow
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998

Witam ,tak jak w temacie zmagam sie z duzym ubytkiem plynu chlodzacego, tylko tyle ze nie widac nigdzie gdzie ten plyn ucieka,, dodam iz dwa dni temu wymienilem chlodnice na nowa ,myslalem ze stara gdzies przepuszcza wode, gdy doleje wody ,ruszam w droge wszystko jest wporzadku a po nocy gdy zagladam pod maske zbiorniczek pusty, , sprawdzalem rowniez wlaczony slinik na postoju i tez nie widze nigdzie zeby woda uciekala,mysle ze woda nie ucieka do silnika bo stan oleju na bagnecie nie jest zawyzony, a gdy na rozgrzanym silniku odkrece korek pustego zbiorniczka woda wraca spowrotem i stan jest wtedy okej, juz nie wiem co mam robic , mam nadzieje ze ktos doradzi przeszukalem cale forum i niestety ni nie znalazlem ,bo kazdy kto zmaga sie z takim problemem gdzies widzi ten wyciek a u mnie go nie widac,,, dodam ze mam wlana sama wode czy ona moze parowac do tego stopnia ze ubywa jej az w takim stponiu??byc moze zalanie go plynem rozwiaze problem?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 19:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 19:44   

siejson napisał/a:
juz nie wiem co mam robic ,
W pierwszej kolejności wymień korek od zbiorniczka, całkiem możliwe, że zaworek w korku jest walnięty.
siejson napisał/a:
dodam ze mam wlana sama wode
Wymień na płyn. Woda w układzie nie jest dobrym rozwiązaniem, może narobić dużo złego.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
siejson 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 113
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 20:04   

tronsek napisał/a:
siejson napisał/a:
juz nie wiem co mam robic ,
W pierwszej kolejności wymień korek od zbiorniczka, całkiem możliwe, że zaworek w korku jest walnięty.
siejson napisał/a:
dodam ze mam wlana sama wode
Wymień na płyn. Woda w układzie nie jest dobrym rozwiązaniem, może narobić dużo złego.


korek jest wymieniony,tzn stary zamienilem na korek z rovera 25 kupiony na szrocie i sprawdzalem na nim ten bezpiecznik w korku leciutko chodzi w gore w dol,,
natomiast co do wody to kurde troche nie fajnie codziennie wlewac nowy plyn, pewnie ktos napisze ze drozej wyjdzie caly silnik do wymiany jak nie zaleje plynem ale chcialbym miec pewnosc co jest do wymiany i wtedy dopiero zalac caly uklad plynem
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 20:20   

Kurde, jak ubywa ci płynu i nie dostaje sie on do oleju to jak nic masz gdzieś wyciek. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 20:29   

siejson napisał/a:

korek jest wymieniony,tzn stary zamienilem na korek z rovera 25 kupiony na szrocie i sprawdzalem na nim ten bezpiecznik w korku leciutko chodzi w gore w dol,,
natomiast co do wody to kurde troche nie fajnie codziennie wlewac nowy plyn, pewnie ktos napisze ze drozej wyjdzie caly silnik do wymiany jak nie zaleje plynem ale chcialbym miec pewnosc co jest do wymiany i wtedy dopiero zalac caly uklad plynem


Sprawdź w pod dywanikiem czy nie ma wycieku z nagrzewnicy do wewnątrz auta.
A na noc pod auto połóż suchy karton :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
siejson 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 113
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 20:37   

no tylko gdzie???? bo dzisiaj lezalem 20 minut pod samochodem i nigdzie nie dojrzalem nawet plamki, nie mowiac juz o kropelkach, owszem byla plamka na jednej ze srubek od miski olejowej i tutaj juz moje podejrzenia byly ale rozwialy sie tym ze rano byla rosa na trawie, poza tym gdy ja przetarlem ( owa srubke ) tooo juz nastepna kropla sie nie pojawila,,,jedyne co mi do glowy przychodzi to to ze woda gdzies wycieka i spada na goracy element silnika i w momencie paruje ale to niemozliwe bo bym widzial dzisiaj jak sprawdzalem auto na postoju,, druga rzecza jaka mam w glowie to to ze sama woda paruje ale to chyba nie mozliwe zeby az taka ilosc wyparowala

[ Dodano: Nie Wrz 04, 2011 21:37 ]
azor77 napisał/a:
Sprawdź w pod dywanikiem czy nie ma wycieku z nagrzewnicy do wewnątrz auta.
A na noc pod auto połóż suchy karton :wink:


nie ma wycieku bo wlasnie dzisiaj z chrzestnym wpadlismy na ten pomysl ale i tam jest sucho aaa z tym kartonem sprobuje

a powiedzcie mi jeszcze taka rzecz dolewalem olej tak ze bylo max na bagnecie (tzn na tym wcieciu ) byo max i przejechalem juz noo z 1200 km a oleju ubylo mi do polowy tego wciecia czy to moze byc oznaka ze woda dostaje sie w slinik??? ale gdyby chyba dostawala sie w takich ilosciach jak mi ubywa ze zbiornika to bagnet bylby caly w oleju?
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 20:48   

Wyciek wody trudniej zlokalizować, bo praktycznie po odparowaniu nie zostawia śladów.
Układ zalany płynem i ewentualną nieszczelność, można szybciej zlokalizować ponieważ zostają zacieki i nalot po płynie.

[ Dodano: Nie Wrz 04, 2011 21:48 ]
siejson napisał/a:
a powiedzcie mi jeszcze taka rzecz dolewalem olej tak ze bylo max na bagnecie (tzn na tym wcieciu ) byo max i przejechalem juz noo z 1200 km a oleju ubylo mi do polowy tego wciecia czy to moze byc oznaka ze woda dostaje sie w slinik??? ale gdyby chyba dostawala sie w takich ilosciach jak mi ubywa ze zbiornika to bagnet bylby caly w oleju?

Jakby woda poszła do oleju, tobyś miał olej koloru kawy z mlekiem a tak to normalnie ubywa ci oleju, bo silnik albo go przepala lub masz gdzieś wyciek.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
rieger 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 104
Skąd: Giżycko

MG ZR

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 17:10   

siejson, sproboj popatrzec po jakiejs godzinie od kiedy zgasisz silnik, ja np mam tak ze na pracujacym silniku mi menda nie kapie ale jak stygnie to widac ze spod spodu jednego weza sobie kapie plyn i potrafi wykapac caly zbiorniczek przez noc. Moze u Ciebie jest podobnie :wink: Jeszcze mialem taka sytuacje przed wymiana uszczelki ze wywalalo mi przy kolektorze spod glowicy wode, ale to taka cieniutka struzke ze z chlopakami stalismy z 15 min zeby przyuwazyc france wiec moze jakas lampe porzadna wez i od spodu powpatruj sie :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
siejson 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 113
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 21:10   

Witam ponownie, otoz dzisiaj zlokalizowalem wyciek,,, i wedlug moich przypuszczen wyciek jest gdzies z pompy wody,,, booo jezeli dobrze mysle to pompa jest schowana w plastikowej obudowie razem z rozrzadem , czy moze sie myle???
i teraz mam pytanie czy jesli cieknie z pompy to czy moze byc do wymiany jakas uszczelka?? czy raczej cala pompa?? i cz wraz z wymiana pompy trzeba wymieniac rozrzad?

pozdrawiam i dziekuje za wszystkie odpowiedzi;)
 
 
rieger 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 104
Skąd: Giżycko

MG ZR

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 21:13   

Pod pompa masz oringa takiego duzego wiec da sie go wymienic
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
siejson 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 113
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 21:50   

czyli mozna wymienic samego oringa???,,,a czy dobrze mysle ze pompa wlasnie sie znajduje w tej obudowie razem z rozrzadem???? czyli wnioskujac nie trzeba wykrecac pompy razem z termostatem??? tylko ta duza uszczelke?
 
 
rieger 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 104
Skąd: Giżycko

MG ZR

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 22:07   

taa, pompa jest napedzana paskiem. Nie no pompe musisz zdjac, i wtedy zobaczysz ta uszczelke, to jest taki cienki oring, ktory siedzi w rowku w obudowie pompy no i jest on taki na oko z 15 cm po obwodzie, jak rozbierzesz to bedziesz wiedzial od razu :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10941
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 22:12   

tylko ten o-ring nie jest okrągły, tylko dopasowany kształtem do pompy... acz pewnie okrągły odpowiedniej długości też dało by radę zastosować :hm:
ale jak już wyjmujesz pompę to zaszalej i kup nową, bo niebawem pewnie puści uszczelniacz na wałku.

Dobrze myślisz, że pompa jest pod pokrywą paska rozrządu i nawet jest napędzana paskiem rozrządu, więc jego zdejmowanie Cię nie minie :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
siejson 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 113
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 17:22   

dobrze , wiec zadam chyba juz ostatnie pytanko,, gdyz chyba kupie pompe i oddam autko do mechanika zeby ja wymienil , chyba ze ktos ma cudowne pomysly jak sie dobrac latwo do tej pompy zeby ja wykrecic, na forum nic nie znalazlem jak krok po kroku wykrecic to cudo , moze ma ktos jakis patent ,albo moglby opisac krok po kroku jak to zrobic ,,, a czy wraz z pompa trzeba wymienic rozrzad? moj ma jakies 40 tys km , czy moze jedynie pasek??
dzisiaj probowalem zaBRAC sie do wykrecenia pompy ale moje checi skonczyly sie na odkrecenia dolnego kola w rozrzadzie kolo pompy dlatego ze ono podczas odkrecania kreci sie razem ze sruba
 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 20:56   

Kolego wykręcisz ją jedynie gdy ściągniesz pasek .... Rozrząd to pasek, pompa i rolka napinająca. Pompe kup nową bo nie wiadomo ile nastukane ma stara :grin: Zacznie ciec na pompie i robota na nowo. Jeżeli umiesz to zrobić samemu- w co watpie, gdy czytam wyżej - to spoko. Tak to tylko koszty ....
 
 
siejson 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 113
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 21:14   

odswiezam moj post. otoz mam pytanie w sobote chce sie zabrac ze znajomym mechanikiem za wymiane swojej pompy.otoz chcialem sie spytac o ewentualne porady jak ja wykrecic zeby to poszlo szybko i sprawnnie? czym zaprzec kolo zebate to gorne zeby odkrecic srube tego dolnego kola???
 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 21:32   

o NIC. 5 bieg, klucz pneumatyczny i odkręcisz.
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 30, 2011 21:40   

siejson,
Jeśli tylko wymieniasz pompę, to musisz poluzować napinacz i zsunąć pasek. Kół nie odkręcasz.
 
 
 
siejson 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 113
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Lis 30, 2011 21:43   

dzieki Adrian
tylko mi powiedz jeszcze czy jesli bede odkrecal ten napinacz to nie bede wprawial w ruch zadnego z kol??jeszcze moglbys mi powiedziec gdzie zlokalizowac ten napinacz?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Lis 30, 2011 21:53   

Jeśli będziesz robił to ze znajomym mechanikiem, który kiedyś już jakiś rozrząd robił, to sobie poradzicie. :wink: To nie fizyka kwantowa. :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R214 1.4Si 97r] Ubytek płynu chłodniczego
Lupus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Wto Lis 09, 2010 23:00
Cris
Brak nowych postów [214Si]Ubytek płynu chłodniczego
BR7074 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Mar 26, 2014 23:17
sTERYD
Brak nowych postów [Roverek200 14 16v 98]Ubytek płynu chłodniczego
sad200 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Paź 19, 2008 10:29
arczi83
Brak nowych postów [R214Si] ubytek płynu chłodniczego
lukas86 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Maj 16, 2013 17:36
andrew0503



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink