Oczywiście, że nie. Wg kodeksu pierwszeństwo mają pojazdy wjeżdżające na skrzyżowanie o ruchu okrężnym (w kodeksie nie ma nazwy "rondo"), jeżeli jest ono oznakowane znakiem C-12 - reguła prawej ręki. Natomiast jeżeli znak C-12 jest w parze z A-7 to pojazdy będące "w rondzie" mają pierwszeństwo.
Dlatego bardziej logiczny jest ruch lewostronny bo przed wjazdem na "rondo" nie trzeba stawiać A-7.
mcjg, oczywiście!
Masz rację - nie zrobiłem założenia, że musi być znak A-7.
Tu gdzie teraz jestem jest dużo takich rond, ale nie mam samochodu, a w Polsce to chyba już od 10 lat takiego ronda nie widziałem stąd "założenie domyślne".
Przyszedł fachowiec i wytłumaczył.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 25, 2010 15:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Racja ronda z pierwszeństwem dla wjeżdzających sa u nas już rzadkością a jak się już trafi to często ludzie na pamieć jadą myśląc ,że mają pierwszeństwo.
Już 3 razy robiłem prawko w odstępie kilku lat najpeirw B potem A a niedawno B+E i zawsze uczono mnie ,że kierunkowskaz przed wjazdem na rondo trzeba dać natomiast na samym rondzie już nie musi być włączony. A prawy zjazdowy musi być z wyjątkiem rond gdzie jest sygnalizacja świetlna gdyż wtedy jest to skrzyżowanie z światłami a nie rondo - i tak ponoć interpretuje przepisy gorzowski Word.
Policja natomiast zezwala śmigać zewnętrznym pasem dookoła ronda o ile nie ma przed wjazdem na rondo znaków poziomych bądź pionowych wyznaczających na którym pasie ustawić się do jazdy w lewo ( strzałki) Jeśli pojedziemy niezgodnie z strzałkami i będzie kolizja z zjeżdzającym z wewnętrznego pasa to my dostajemy mandacik za niedostosowanie się do strzałek a on za spowodowanie kolizji bo zjeżdzający z wewnętrznego musi przepuścić tego na zewnętrznym
... A prawy zjazdowy musi być z wyjątkiem rond gdzie jest sygnalizacja świetlna gdyż wtedy jest to skrzyżowanie z światłami a nie rondo ...
i oczywiscie odwrotnie - gdy sygnalizacja jest wylaczona (np. po godz. 23) to skrzyzowanie o ruchu okreznym z sygnalizacja jest wtedy "rondem" wiec migamy inaczej.
Moim zdaniem manewr powinien być tak wykonany
Ponieważ tam gdzie zaznaczyłem zmianę pasa na zewnętrzny nic nam nie przeszkadza a dodatkowo możemy "zablokować" kolesia jadącego białym samochodem żeby nam nie wcisnął sie na pas zewnętrzny np gdy my chcemy już zjechać z ronda
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum