Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Wto Lut 15, 2011 15:15
longer86 napisał/a:
1. Czego spodziewać się po wymianie BCU na to z auta dawcy mechanizmów? szyby pewnie zadziałają, ale co z resztą?
Ustawień z tamtego auta. Jezeli cokolwiek ruszy bez programowania na T4 to będzie działać jak w tamtym aucie (otwieranie drzwi, wycieraczki, itp.)
longer86 napisał/a:
2. Czy kostki w obu BCU są takie same i wystarczy wpiąć kable?
Takie same.
longer86 napisał/a:
3. Spodziewać się problemów z immo., przebiegiem, i innych tym podobnych?
Nie powinno być. Z tego co pamiętam to BCU nie zapisuje przebiegu i nie ma wpływu bezpośrednio na immo.
longer86 napisał/a:
4. Jaki związek z BCU ma VIN auta?
Nijak. Możesz sobie zmienić BCU, a VIN pozostaje - logiczne. Po VIN dojdziesz jedynie jaką masz klasę wyposażenia. Ja mam class 3.1 i nie mogę dojść jak ma się do tego http://forum.roverki.eu/v...p=547303#547303
longer86 napisał/a:
5. Czy jeśli z BCU będzie coś nie tak to da radę to zaprogramować? Jeśli tak to gdzie w okolicy Poznania? Warsztat w Puszczykowie?
najbardziej martwi mnie z tego co się doczytałem, że nie będzie działać centralny z pilota, bo w BCU są zapisane kody z kluczyka czy cos takiego. Mam nadzieję, że będzie ok.
Czy chwilowa podmiana BCU nie spowoduje problemów? Tylko w celu sprawdzenia...
BCU na 4 szyby już pewnie w drodze, w weekend sie wszystko wyjaśni, niestety nigdzie na forum nie znalazłem czy ktoś już podjął się zadania zmiany LOW na HIGH i dołożenia tylnych szyb el. z efektem pozytywnym.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Lut 16, 2011 13:34
longer86 napisał/a:
niestety nigdzie na forum nie znalazłem czy ktoś już podjął się zadania zmiany LOW na HIGH i dołożenia tylnych szyb el. z efektem pozytywnym
Pytania już kiedyś były. Musiałbyś poszukać kto pytał i pytać na PW. Moim zdaniem wszystko będzie OK, a jeżeli nie to podepniesz się pod T4 i też będzie OK.
Po podłączeniu BCU HIGH dawcy dzieje się co następuje:
- nie działa klima (ja mam ręczną w dawcy był klimatronik)
po włączeniu miga dioda na przycisku A/C
- sterownik szyb w drzwiach kierowcy działa odwrotnie czyli włacznik szyby kierowcy uruchamia szybę pasażera i odwrotnie, to kwestia zmiany LHD na RHD w Testbook z tego co wiem w najgorszym przypadku przepięcie kabli w kostkach
- i najgorsza z możliwych rzeczy - nie działa centralny z pilota (związek z kodami w kluczyku)?
Jakieś propozycje? Co z tego da radę zrobić Testbook'iem to chyba pytanie do PHJOWI
Ja z tematem walczę od połowy kwietnia. Za namową kilku osób na spotach postanowiłem doposażyć mojego sandałka w szyby tylne Pojechałem do mariusz418 wyciągnąłem po cichutku z jego R75 (dawcy) wiązki, podnośniki i przyciski. Boczki do MG załatwił mi Tomi i on także pomagał mi w przekładce Nie zagłębiałem się w ten temat, gdyż naiwnie wierzyłem, że to pikuś podłączyć mechanizm i koniec Jeszcze w tej wierze utwierdził mnie panel guzików, który się zaświecił
Poskładałem auto do kupy, test... no i dupa
Oczywiście potem Internet i... okazało się, że mam kremowy BCU LOW-LINE Wsadziłem dostępne pod ręką pierwsze lepsze BCU ale auto zaczęło wariować, wyć. Okazuje się, że wersja oprogramowania musi pasować do auta. Moje auto ma syrenkę alarmową zewnętrzną dlatego będzie wyło po podłączeniu BCU, które korzysta z syrenki klaksonu. Od któregoś roku wszystkie BCU HIGH-LINE zastąpione zostały przez te z symbolem YWC001000. Z mojej wiedzy wynika, że różnica w tych BCU to jedynie 2-szyby i 4-szyby. Resztę funkcji można zaprogramować, włączyć/wyłączyć za pomocą T4.
Kupiłem więc taki BCU który pasowałby do mojego softem. Podłączyłem i to samo co u kolegi longer86 Odwrócone szyby przednie, tył chodzi jak trzeba, blokada szyb z tyłu także. Nie działa otwieranie zamka centralnego. Wszędzie na forach pisano, że mam dwa wyjścia:
1. zakup BCU, IMMO i kluczyka od DAWCY - okej - trochę drogo, bo liczą sobie za takie zestawy ok. 500 - 600 zł, po za tym tracę dwa kluczyki które mam. W moim przypadku (kiedy zamek w przednich drzwiach kierowcy to anglik) trochę ryzykowne, bo jak się kluczyk zgubi, albo popsuje elektronika to jestem w czarnej dupie Chociaż... mogę wejść przez bagażnik
2. zakup kluczyka z BARCODEm - fajnie, ale to też trochę drogo jeśli nie trafi się na okazję
Postanowiłem trochę pokombinować
Zalazłem w internecie schemat połączeń BCU zarówno wejścia jak i wyjścia.
Na początku pomyślałem, że wzbogacę wersje LOW-LINE do wersji HIGH-Line
Porównałem sobie obie płytki i zacząłem przekładanie elementów. Najgorzej było z wywierceniem otworów pod przekaźniki, gdyż producent zostawił same 'pady' ocynowane, ale nie ma otworów.
No i tutaj największy zonk. Płytka PCB to druk wielowarstwowy Nie ma szans żebym trafił w ścieżki Ale pomierzyłem miernikiem połączenia na przekaźnikach i zrobiłem tzw. bajpasy przewodami.
Niby na stole miał się ten LOW-Line zachować jak HIGH-Line. Zaryzykowałem i postanowiłem podłączyć tak spreparowany moduł do instalacji w samochodzie. Serce w gardle, próba... nic nie wybuchło, nie spaliło się Zamek działa, szyby przód też, ale tył.... ani drgnie!
Podłamany wróciłem do poprzedniej wersji.
Pomyślałem jednak, żeby sprowokować do pracy dwa moduły jednocześnie
Korzystając ze schematów wyprowadzeń, połączyłem zasilania, masy oraz sygnały wyjściowe i wejściowe przewodami pomiędzy dwa moduły. Ominąłem celowo linie K, po której najprawdopodobniej leci sygnał do pilotów. Na początku ograniczyłem się tylko do okien z tyłu. Ponieważ to nic nie dało zasiliłem również moduł sterowaniem szybami przednimi... niestety. Jedna wielka kupa
Wydaje mi się, że najtaniej i najprościej to zrobić własny moduł do sterowania szybami z tyłu.
Myślę, że z pominięciem blokady póki co, ale chociaż żeby się one otwierały i zamykały.
A ktoś jeszcze podejmował się zabawy?
Ja spróbowałbym jeszcze przenieść układy scalone z wersji LOW do wersji HIGH, ale to ostateczność, gdyż jak coś spieprzę nie będzie niczego
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
auto obecnie stoi z problemem pompki sprzęgła i brak motywacji do grzebania przy szybach, temat stanął na tym, że u PHJOWI przełożylismy BCU low line na high, wszystko zaprogramowane szyby powinny działać a tu po podłączeniu tylnych szyb podnosniki ani drgną, okablowanie całe jest nie wiem co z tym fantem zrobić
jak dobrze pamiętam najpierw podpiął T4 ze starym BCU i zrobił jakby zrzut a potem podłączyliśmy "nowy" BCU i zrzucił dane. przynajmniej tak mi tłumaczył. szyby pasowały lewa i prawa działały prawidłowo a do tematu szyb muszę usiąść na spokojnie po zrobieniu sprzęgła
Nie działał, ale działa, a szyby nie działają? Może jednak to jest ten stary moduł, a nie nowy?
longer86 skup się proszę Wiem, że pompka nie działa, ale rozwiązanie kolegi pięta powinno przywrócić Ci wiarę w jego szybką naprawę, tak jak Twoje posty przywracają mi wiarę w możliwość uruchomienie nowego BCU z moim zamkiem. I jeszcze jedno pytanie. Twoje nowe BCU jest NOWE fabrycznie czy używane ale bogatsze od starego?
W T4 na pewno można zamienić szyby pasażer/kierowca z wersji ANG oraz wyłączyć opcję samoczynnego podnoszenia się szyby po jednym, krótkim użyciu przycisku kiedy nie ma się czujnika tzw. Anit-trap.
Jak zrobić jednak zrzut BCU i wrzut do drugiego... kurde PHJOWI napisz tutaj szybciutko proszę Cię
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie działał, ale działa, a szyby nie działają? Może jednak to jest ten stary moduł, a nie nowy?
BCU jest podmienione, moje stare beżowe low jest w kartonie, byłem przy przekładce, "patrzyłem na ręce"
MaReK napisał/a:
longer86 skup się proszę Wiem, że pompka nie działa, ale rozwiązanie kolegi pięta powinno przywrócić Ci wiarę w jego szybką naprawę, tak jak Twoje posty przywracają mi wiarę w możliwość uruchomienie nowego BCU z moim zamkiem.
zakupy do pompki poczynione i będę działał, mam nadzieję że się uda
MaReK napisał/a:
I jeszcze jedno pytanie. Twoje nowe BCU jest NOWE fabrycznie czy używane ale bogatsze od starego?
wyjaśniam że włączniki, wiązki z drzwi, podnośniki i BCU zakupiłem z rozbieranego auta od jednego z forumowiczów.
zaraz po otwarciu paczki polazłem kombinować. Podnośniki podłączyłem do wiązki ale z zakupionym BCU nie działały i do tej pory nie działają. może coś przeoczyłem.
Nie mam natomiast problemów z centralnym, z odpalaniem auta i z klimatyzacją. Mam ręczną klimę, a w angolu z którego jest BCU była klima automatyczna.
Wszystkie inne pierdoły z BCU poza szybami i kodowaniem syngału z pilota jest do przejścia
Jeśli Ci nie działały nigdy te szyby nawet po podłączeniu nieprogramowane przez PHJOWIEgo BCU to może wina jest w bezpieczniku, którego nie masz, albo którego sobie ktoś pożyczył na inne cele.
To możesz sprawdzić akurat w 5 min.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum