Witam, odgrzeję kotleta, bo szyby tył nie dają mi spokoju.
Tym bardziej że ciepło się zrobiło, zacząłem trochę grzebać i ze zdziwkiem odkryłem że mam pociągniętą instalację Wnioskuję to po wtyczce, która wychodzi z słupka do tylnych drzwi i ma zdecydowanie więcej kabelków niż to co potem w drzwi wchodzi. Kolory tego co wychodzi z słupka zgadzają się ponadto ze schematem elektrycznym z RAVE z tym co powinno być podłączone do przełącznika szyb (którego rzecz jasna nie ma).
BCU oczywiście LOW. Tutaj Panowie pytanie, bo ostatnie rzeczowe posty były sprzed ery TOAFA: czy TOAFem można zaprogramować w pełni BCU HIGH do auta gdzie był LOW? Czy jest to bezproblemowe? Marek pisałeś że można zrobić kopię i zgrać ale co nadpisać żeby działały szyby? Mam opcję kupić wszystko do szyb łącznie z BCU za 100zł, opłaca się nawet jak za pełną elektrykę Tylko jeszcze jedno pytanie: czy każdy BCU HIGH spasuje do mojego auta? Ktoś coś pisał ze nie..
Z innej beczki. Pomyślałem też żeby normalnie olać BCU i pociągnąć "+" do drzwi tył i tam tym plusem i oryginalnym guzikiem sterować szybą góra dół. Dobrze że Rave (mam dopiero od wczoraj haha) mnie uratowało prze tym pomysłem. Przyciski oryginalne są zwykłym przełącznikiem 3-pozycyjnym i sam przycisk nie obsłuży. Trzeba by to zrobić normalnie na przekaźnikach.
Może komuś podpasuje ten pomysł. Mnie perspektywa montażu 2 przekaźników w każdych drzwiach albo prowadzenie tony kabli spod deski czy tam innego miejsca mnie nie bawi. Skoro się okazało ze wiązki są to może łatwiej drogą z podmianą BCU+programowanie?
Dzięki Marcin za odp. Jest wyzwanie, zobaczymy jak bedzie
A jeszcze tylko zapytam, czy operacja przepisania zawartości BCU TOAFem to jest:
1. Zgranie kopii zapasowej starego BCU (LOW)
2. Wpięcie fizycznie nowego BCU (HIGH)
3. Wgranie tejże kopii na nowe BCU.
4. Ustawienie liczby okien na 4.
Czy coś jeszcze?
Swoją drogą już nty raz widzę że TOAF to jakas rewolucja w tych autach, jak czytam starsze posty, to zawsze tylko przewija się szukanie nieraz pół Polski kogoś kto ma T4.
Swoją drogą już nty raz widzę że TOAF to jakas rewolucja w tych autach, jak czytam starsze posty, to zawsze tylko przewija się szukanie nieraz pół Polski kogoś kto ma T4.
Przed Epoka TOAF'a byly możliwości kodowania pewnych modułow, Licznika, LSM czy PDC, ale nic nie pozwalalo na kodowanie BCU - tylko T4.. TOAF zmienil wszystko w tej kwestii.
A jak pewnie przeczytales posty w tym temacie- na T4 tez nie jest takie proste bo potrzebujesz nowych kodów ZCS. Toaf robi to bez tego, chociaz kody tez zmienia.
Witam, odgrzeję kotleta, bo szyby tył nie dają mi spokoju.
Byłem pierwszy chyba, który zaczął od tego i wylądowałem tu gdzie jestem
Przed szybami były pierwsze próby chiptuningu. Zepsuł mi się "rezystor" za 699zł z allegro, szumnie nazwany "PowerBoxem". Więc żeby nie kupować kolejnego, chciałem poprawić sobie osiągi zmieniając mapę. Zanim jednak zacząłem, nie wiedziałem gdzie jest w aucie OBD i do czego służy Później wpadł mi w ręce interfejs do ChipTuningu i tak zacząłem kaleczyć mapy. Wrzucałem jakieś wynalazki z allegro albo chomika. Auto dymiło, szarpało. Ale to były moje początki w podnoszeniu mocy Zawsze miałem Raptilea, który swoim ZSem stawał ze mną na kresce i tak ocenialiśmy efekty mojej roboty. Aż do momentu, jak ruszałem ze świate,ł to brzmiałem jak subaru, dymiło się za mną jak u Batorego na pełnym morzu, a auto leciało jak głupie. Wtedy też uszkodziłem pompę CR Potem było tylko gorzej
Wracając do montażu szyb. Myślałem, jak wiele osób, że wystarczy podłączyć kabelki w drzwiach do słupków i jazda.
Jakież było nasze zdziwienie, że jednak nie działa Mariusz zaproponował podmiankę BCU. Zrobiłem to - działa! Okej, to biorę BCU, ale... ono nie ma pilotów. Więc auto bez pilota ale z szybami? Nie... rozebrałem więc białe BCU i czarne BCU. W białym brak przekaźników i kilku elementów. Więc zrobiłem wierterłkami otwory w punktach fabrycznych. Naniosłem cynę, zrobiłem kopię 1:1 czarnego BCU Wyglądało prawie jak oryginał! Dumny i blady przystąpiłem do montażu w aucie. Jakież było wkurwienie, jak to gówno dalej nie działało. No kto przypuszczał, że trzeba jeszcze zmienić kodowanie? Kto miał pojęcie, co to jest kodowanie?
Kupiłem wtedy kabelek INPA oraz BMWScanner. Próbowałem ożenić instalację softu od T4 z tymi kabelkami. Kto wiedział, że soft od T4 sprawdza sobie co ma podłączone? Nic nie działało. Potem udało się pożenić INPA z kilkoma modułami. Później udało się zrobić taki pakiecik INPA do obsługi niektórych modułów w tym silnika DIESLA. Ale próby podłączenia się do BCU spełzały na niczym. Jakieś tam otwieranie szyb z przodu, zamykanie auta albo wyjąca syrena - takie były efekty grzebania.
Jedyną opcją jaka była dla nas dostępna, to Mariusz z T4 oraz skopiowanie modułu białego do czarnego. Zrobiliśmy tak, ale oczywiście to gówno nie zadziałało. Wiadomo, konfiguracja też się przeniosła. Zatem miałem czarne BCU ale dalej brak reakcji na tylnych oknach. Po kilku tygodniach bojów z autem, programami, interfejsami, srami, pierdami... dowiedziałem się, że T4 i wpisanie kodów SA załatwi sprawę! No to do dzieła! Za pomocą programu BMW-Scanner, pozmieniałem wszystkie kody SA w EWS i IKE tak, że T4 zdurniał T4 to jest debil, ale teraz był jeszcze bardziej skołowany. I od razu przed diagnostyką zapytał czy chcesz wprowadzić VIN oraz kody SA ręcznie? TAK! Chcę ty tumanie! I napalony jak szczerbaty na suchary przystąpiłem do wprowadzania kodów z innego auta (jeszcze nie wiedziałem co się w tych kodach kryje). Wpisałem, ale T4 nie drgnął. Czekał bowiem na jeszcze jeden znak, znak zwany sumą kontrolną. No i się zesrałem na miętowo. Ręce opadły, Mariusz też niepocieszony, bo drugie auto stało z podobnym problemem.
W końcu napisałem do przedstawiciela firmy x-power w Anglii. Opisałem całą sytuację i odsyłany od maila, do maila trafiłem na sympatycznego Stuarta Housa Był rok 2012! Stuart podesłał mi jakieś dziwne formularze do wypełnienia. VIN pojazdu, potem jakieś pytania o wyposażenie. Jednym z punktów check listy było zaznaczenie opcji MY2004. Ponieważ moje auto było z 2004 roku, to zaznaczyłem Dopiero po rozkiminieniu kodów SA, dowiedziałem, że dlaczego po tej operacji T4 przestał się łączyć z moim modułem poduszek powietrznych (SRS) Ta opcja dotyczyła poliftów lub wersji przejściowych, wtedy T4 łączył się odpowiednio z modułem Autolive'a. U mnie się nie łączył, bo takiego szukał, a przecież ja miałem starego, poczciwego Siemensa czy tam Boscha
Wtedy dowiedziałem się, że w x-power przygotują mi specjalną listę kodów SA oraz VIN z checksumami i muszę to tylko wprowadzić w T4. Zapytałem czy nie będzie kłopotu jak jeszcze jedno auto zrobimy. Odpowiedź była pozytywna, że nie będzie problemów i żebym wypełnił drugi formularz, pod drugie auto.
W odpowiedzi otrzymałem dwie kartki z kodami. Jedna do mojego, druga do innego auta. Zapytałem ile mnie to będzie kosztować. W odpowiedzi otrzymałem, że nic Że cała przyjemność po ich stronie i ponieważ jestem z Polski, to za free. Myślę sobie, czy to ja jestem taki zajebisty, czy my jako naród tacy kochani po tamtej stronie, a może to Euro 2012 czy może jednak, że Polacy to dziady i ich nie stać, skoro jeżdżą takimi szrotami Nie wytrzymałem i spytałem dlaczego za free i ile kosztuje jak nie jest free Otrzymałem odpowiedź, że jak nie free to 50F, a z free bo w Polsce nie ma ich przedstawiciela handlowego i zanim by ta procedura przeszła, to sprzedałbym auto
Pojechałem z kartkami do Mariusza. Już wiedziałem jak ogłupić T4, więc poszło gładko. Przyjął kody jak proboszcz ministrantów. Zahuczało, zabuczało, pomieliło... bam! Zakodowane, zaprogramowane i szyby działały.
Potem były zabawy z licznikami, z szukaniem zmiana bit po bitcie. PotemHarryVip zawzięcie ubijał kolejne moduły LCM w poszukiwaniu świateł DLR i wyłączenia święcących kierunków. I to on jest autorem tego rozwiązania i to od nas ściągnięto informacje jak to zrobić na forach BMW przypisując sobie nasze sukcesy
No i jak już tak wiele było rozkminione, to jednak nadal do BCU nikt nie dotarł.
Aż do wieczoru przed Wielką Nocą. Pojawił się marcin.misek uznany przez HarryVip za kolejnego cwaniaczka, który chce wyciągnąć info jak i co jest zrobione
Jednak konstrukcja pisania posta przez Marcina i hasła jakimi operował pozwoliła mi uwierzyć, że ten gość coś jednak potrafi więcej I następnego wieczoru Marcin napisał mi na PW, że on już się dostał do swojego BCU i zaraz mi napisze jak to zrobić. Napisał. Ja też się dostałem. A potem to już były kolejne wieczory posiadówek w aucie. Próby, zmiany, zapisywania... z tego zbioru i zapisków oraz rozszyfrowania plików T4 powstał TOAF.
Z perspektywy czasu, zbyt szybko oddany publicznie i nieprzetestowany gruntownie. Myślę, że to było takie zachłyśnięciem się sukcesem i chęć szybkiego odtrąbienia Światu. Założenie było takie, że oddajemy to za darmo, dla innych podobnych świrów jak my. To był kolejny błąd. Pamiętam, że ustalone było chiptuning diesla oraz dopisywanie kluczyków płatne w dotacjach. Wymyślanie funkcji haszujących i zabezpieczenia żeby nikt nie wpadł jak dopisać sobie kluczyk.
No i co? Tydzień po wypuszczeniu pierwszej wersji. Angole zbanowały nas na jednym z większych forów na świecie poświęconym marce R75/ZT Później ich guru od T4 dyskredytował TOAFa obnażając wiele błędów - miał rację niestety. A na koniec jakiś gamoń znalazł lukę, że można se kluczyki dopisywać bez kodów
Marcin szybko poprawił kod programu, ale co poszło w Świat, już nigdy nie zginie
Więc gdzieś na świecie są posiadacze takiej wersji
A napisałem to po to, że może Ty thomassonss, zrobisz kolejny krok w ewolucji oprogramowania dla tych aut. Może znajdziesz coś, co my przeoczyliśmy Ja Ci kibicuję
Dziękuję za uwagę
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Marek zajebista historia, ledwo przebrnąłem do końca ale warto było
Fajnie że we mnie wierzysz, natomiast już nieraz wspominałem że ze mnie jakiś tam mechanik czy jakiś elektryk-druciarz, jako programista słabo. Do tego wy na forum jesteście moim jedynym supportem a samemu kminić to podejrzewam że moje auto umrze zanim osiągnąłbym poziom 50% waszego. Natomiast chętnie zapisałbym się do ciebie na jakiś kurs chiptuningu. Coś tam samemu się uczę ale w necie o pomoc trudno.
Jutro jadę wymontowywać na szrot szyby tył Oby zatrybiło tak jak opisywałem czyli trudnosć light, bo kody ZCS mówią mi tyle co nic.
Oby zatrybiło tak jak opisywałem czyli trudnosć light, bo kody ZCS mówią mi tyle co nic.
Z TOAFem to jest porównywalne trudnością z zalogowaniem się na facebooku
Nikt z nas jak zaczynał przygodę z poznawaniem tajników kodowania/programowania/doposoażania nie był mechanikiem i elektrykiem-szpunciarzem Gdyby nie te moje szyby, pewnie już dawno auto poszłoby do żyda, a ja sobie jeździł jakimś ludowozem i może bardziej skupił się na porządnej robocie A tak... jest jak jest
Co do szkolenia z chiptuningu, nie mam należytej wiedzy aby ją móc przekazywać. Wolałbym uniknąć sytuacji z przysłowia "Uczył Marcin Marcina, a sam..." Jednak jak dobrze poszukasz w necie, jest opisywany nasz sterownik na przykładzie map z BMW i jest wszystko elegancko rozpisane co gdzie i jak. Niestety nasze diesle nie dają nam zbyt wielu możliwości tunowania na serii
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Kupiłem dziś silniczki, wiązki i przyciski - cena 25zł brakuje BCU - na allegro za 20zł. To chyba w tym aucie najbardziej lubię, pełen dostęp do części za pół darmo i zero strachu ze jak spiepszysz majsterkowaniem to pójdziesz w koszta.
A jeszcze zapytam, koledzy co zmieniali na elektryczne szyby tył. Macie jakis patent na zaślepienie dziury po korbce? Bo akurat boczka w kolorze nie mogę znaleźć w dobrym stanie i pieniądzach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum